احمد توکلی در اخطار قانون اساسی:

توافق هسته ای بصورت لایحه به مجلس داده شود

با وجود این‌که پیش از این گفته می‌شد فراکسیون‌های بزرگ مجلس یعنی اصولگرایان و رهروان ولایت برای حفظ ترکیب هیأت‌ رئیسه فعلی مجلس با هم توافق کرده‌اند، ولی روز گذشته کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس به ایرنا گفت: دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس هنوز به نظر واحدی در مورد انتخابات هیات‌رئیسه مجلس نرسیده‌اند.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۶
اختلافات بر سر ترکیب هیات‌ رئیسه مجلس

گفته می‌شود دلیل این موضوع، تلاش برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان برای رقابت با لاریجانی بر سر کرسی ریاست بوده است.

جلیلی: نگرانی استکبار از چند« سانتریفیوژ» نیست

سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی طی سخنانی در دانشگاه امیرکبیر با بیان این‌که آزادسازی خرمشهر نشان داد، می‌شود مقاومت کرد و در دهان کدخدا زد، گفت: خرمشهر به این دلیل آزاد شد که منتظر کدخدا نماند.

به گزارش فارس، وی افزود: نگرانی استکبار برای چند سانتریفیوژ نیست بلکه برای پیدا شدن قدرت جدید و مناسبات جدید است.

رای هیات منصفه درباره پرونده توکلی

علی‌اکبر کسائیان، دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده سایت الف به مدیرمسئولی احمد توکلی اظهار کرد: در این جلسه احمد توکلی بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد، اما بابت توهین به مسئولان عالی نظام با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.

کسائیان تصریح کرد:‌ توکلی همچنین در مورد اتهام توهین به نمایندگان مجلس با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد و بابت توهین به قضات مجرم شناخته شد. همچنین در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آراء مجرم شناخته شد، ضمنا هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت قریب به اتفاق آراء احمد توکلی را مستحق تخفیف دانست.

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات عنوان کرد: در این جلسه، رضایت آقای محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و سعید مرتضوی توسط ریاست دادگاه قرائت شد، ضمنا آقای صالحی امیری نیز رضایت خود را از شاکی اعلام کرد.

ایرانی‌ها درباره عربستان چه نظری دارند؟

خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به پرسش‌های مخاطبان این روزنامه درباره ایران پاسخ داده است. در بخشی از این پاسخ‌ها، او درباره دیدگاه مردم ایران نسبت به تحولات منطقه، گفته است: بسیاری از مردم ایران بر این باورند که عربستان همان ایده‌های داعش را دنبال می‌کند و حتی مظنون به نقش داشتن عربستان در ایجاد داعش هستند. بمباران یمن نیز این باور را میان مردم ایران تقویت کرده است که عربستان برای تسلط بر این کشور تلاش می‌کند.

اریک اردبرینک همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره فضای رسانه‌ای در ایران گفته «خبرنگاری که در اینجا برای رسانه‌های خارجی کار می‌کند، تحت سانسور قرار نمی‌گیرد. ما مجبور نیستیم مقاله‌های خود را پیش از انتشار به مقامات ایرانی نشان دهیم.»

احمدی‌نژاد به دیدار نوه امام رفت

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت آستان حضرت امام خمینی (ره) دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، این دیدار، جمعه اول خرداد در جماران انجام شده و طی آن احمدی‌نژاد از سید حسن خمینی به سبب حضور در منزل خود و ابراز همدردی به مناسبت رحلت مرحومه مغفوره والده خویش قدردانی کرده است.

مد روز: مبارزه با فساد!

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دیروز در جمع خبرنگاران گفت: این روزها مقابله با فساد مد شده است، در حالی که ۲۰ سال بی‌توجهی شده و حالا توقع دارند دولت دو ماهه و شش ماهه فساد را از بین ببرد.

به گزارش مهر، او در مورد آخرین وضع پرونده بابک زنجانی هم گفت: در شناسایی اموال جدید توفیقی نداشتیم، اما در حال قیمت‌گذاری اموال وی هستیم که متاسفانه بخش عمده آن در خارج از کشور است.

امیدواری موگرینی به توافق با تهران

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای حضور در نشست وزیران اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس در دوحه قطر به سر می‌برد، گفت: تلاش می‌کنیم به توافقی جامع با ایران دست پیدا کنیم.

مصوبه مجلس برای مجازات احزاب متخلف

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، ماده ۱۹ این طرح را به تصویب رساندند که به مجازات‌های متناسب با موارد تخلف احزاب می‌پردازد.

براساس ماده ۱۹ طرح مذکور، احزاب سیاسی که دارای پروانه فعالیت نهایی هستند، در صورتی که مرتکب تخلفات مذکور در ماده ۱۸ این طرح شوند، کمیسیون احزاب متناسب با موارد تخلف یک یا چند مورد از موارد ذیل را اعمال می‌کند: تذکر شفاهی، تذکر کتبی با ذکر دلیل و تعیین تخلف با قید محرمانه، اخطار و اعلان آن از رسانه‌ها، محرومیت از تمام یا بخشی از یارانه‌ها و کمک‌های دولتی، تعلیق فعالیت حزب حداکثر به مدت سه ماه، توقیف پروانه به مدت سه ماه تا یک سال و توقیف پروانه فعالیت و تقاضای انحلال از دادگاه.

بهارستان‌نشینان در تبصره یک این ماده، کمیسیون احزاب را موظف کردند قبل از اتخاذ تصمیم درخصوص بندهای ۳ تا ۷ این ماده از نماینده حزب مربوط برای ارائه توضیح دعوت کرده و زمان کافی را برای این کار در نظر بگیرد.

نمایندگان مجلس در تبصره‌های ۲ و ۳ مقرر کردند تصمیم کمیسیون احزاب ظرف مدت ۳۰ روز پس از ابلاغ به حزب، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری بوده و رسیدگی به تخلفات منجر به اعمال توقیف پروانه فعالیت و تقاضای انحلال از دادگاه به تشخیص قوه قضاییه و صرفاً با حضور هیات منصفه موضوع اصل ۱۶۸ قانون اساسی صورت می‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها