نقدی بر ناهید ساخته آیدا پناهنده

ناهید؛ فمینیست مستاصل

فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده موفق شد یکی از جوایز بخش نوعی نگاه جشنواره کن را به‌دست بیاورد.
کد خبر: ۸۰۱۰۷۱
کارگردان زن ایرانی در کن جایزه گرفت
این جایزه که آینده روشن نام دارد به‌صورت مشترک به این فیلمساز ایرانی و نیراج گایوان کارگردان هندی تعلق گرفت. گایوان با فیلم «ماسان» در این بخش جشنواره حضور داشت. فیلم ناهید پیش از این در جشنواره فیلم فجر اکران شده بود.
"Masaan" اولین فیلم بلند داستانی گایوان و تولید مشترک هند و فرانسه است. این فیلم درباره گروهی از مردم است که در شهر بنارس در کناره رود گنگ زندگی می‌کنند. فیلم گایوان عصر شنبه نیز جایزه فیپرشی در بخش نوعی نگاه را از آن خود کرد.

جایزه اصلی بخش نوعی گاه به فیلم "قوچ‌ها" (Rams) به کارگردانی گریمور هاکونارسون رسید. داستان درباره دو برادر است که برای نجات گوسفندان خود در جریان شیوع یک بیماری باید دوباره به هم پیوندند. این فیلم تولید مشترک ایسلند، دانمارک، نروژ و لهستان است. "قوچ‌ها" دومین فیلم بلند داستانی هاکونارسون پس از "سامرلند" در 2010 است.

جایزه داوران به درام "The High Sun" به کارگردانی دالیبور ماتانیچ تولید مشترک کرواسی و اسلوونی اعطاء شد. این فیلم درباره عشق ممنوعه در مرزهای ملی است. داستان پیش از جنگ بالکان در 1991 شروع می‌شود و تا سال 2011 ادامه دارد.

"ناهید" داستان زنی به همین نام است که در شمال ایران زندگی می‌کند. او با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است و سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید.

"ناهید" بخت دریافت جایزه دوربین طلایی جشنواره کن امسال را هم دارد که برنده آن یکشنبه شب در مراسم معرفی برگزیدگان بخش مسابقه مشخص می‌شود. (هنر آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها