این مرورگر اطلاعات کاربر را به سایر شرکت‌ها می‌فروشد

هشدار: هرگز از مرورگر UC استفاده نکنید

به تازگی متخصصان دریافته‌اند که مرورگر وب UC با سواستفاده از اطلاعات کاربران، این اطلاعات را به شرکت‌های مختلفی می‌فروخته است.
کد خبر: ۸۰۰۹۰۲
هشدار: هرگز از مرورگر UC استفاده نکنید

جام جم کلیک: مرورگر UC در تلفن‌های همراه هوشمند به عنوان یک گزینه محبوب به حساب می‌آید و بسیاری از افراد به علت سرعت بالا و حجم کم این نرم‌افزار از آن به عنوان گزینه اول خود برای وب‌گردی استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که این مرورگر در پشت چهره مهربان خود (لوگوی نسخه 8 این مرورگر به شکل یک سنجاب است) اهداف پلیدی را دنبال می‌کرده است.

متخصصان امنیتی موفق شدند تا به صورت نامحسوس، رفتار این مرورگر وب را کنترل کنند و در این مدت متوجه شدند که مرورگر وب UC، اطلاعات کاربران را از روی تلفن همراه آن‌ها برداشت کرده و به شرکت‌های مختلفی می‌فروخته است که این امر عملا مخالف قوانین حقوق حریم شخصی است و مسئولان سازنده این مرورگر باید بابت آن پاسخگو باشند.

به این ترتیب اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، شماره تلفن، اطلاعات اولیه فردی مانند ای‌میل و موارد مورد علاقه فرد استفاده کننده از UC (بر اساس سابقه جستجو) به شرکت‌های مختلف فروخته می‌شده است تا از آن استفاده تبلیغاتی به عمل بیاید. شایان ذکر است که یکی از دلایل محبوبیت این مرورگر وب، امکان دسترسی به آن بر روی پلتفرم‌های همراه مختلف بوده است و حتی نسخه سیمبین این مرورگر نیز به صورت منظم به روزرسانی می‌شده است.

تماس‌های رسانه‌های رده فناوری اطلاعات با شرکت تولیدکننده این مرورگر ناموفق بوده است و ظاهرا این شرکت هنوز قصد ارائه توضیح به عموم مصرف کنندگان را ندارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا اطلاع ثانوی برای حفظ اطلاعات خود از این مرورگر وب استفاده نکنید و حتما آن را از روی دستگاه خود پاک کنید.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Behnam
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
۰
۰
ممنون از اطلاع رسانیتون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها