در برنامه نود دیشب چه گذشت؟ + گزارش تصویری

دروغ قهرمانی تراکتورسازی از کجا نشأت گرفته بود؟

جام جم ورزشی: برنامه نود این هفته از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2:50 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۷۹۹۴۲۷
دروغ قهرمانی تراکتورسازی از کجا نشأت گرفته بود؟

به گزارش جام جم ورزشی ، برنامه نود این هفته از ساعت 22:40 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سوال مسابقه پیامکی این هفته به بهترین مربی لیگ چهاردهم فوتبال اختصاص یافته بود.


محمد فنایی کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.

گزارشی مفصل از دربی 80، دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس به همراه حواشی و صحبت های مربیان، بازیکنان و هواداران سرخابی ها پخش شد.

در این گزارش هواداران استقلال از شکست تیمشان در دربی 80 به شدت ناراحت بوده و گله می کردند و خواستار رفتن قلعه نویی از این تیم بودند.




نکات هفته پایانی، جدول پایانی لیگ و گلزنان مرور شد.


صحنه های حساس داوری دربی 80 از سوی فنایی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد فنایی گفت یک پنالتی برای استقلال روی امید ابراهیمی گرفته نشد.

وی افزود: سرنگونی امید ابراهیمی قطعا پنالتی بود و اومانیا بالای پای او را زد.

آنالیزی از دیدار سرخابی های پایتخت پخش شد که طی آن نقاط ضعف و قوت دو تیم مورد بررسی قرار گرفته بود.


آمار مسابقه پیامکی پس از 47 دقیقه از آغاز برنامه:


گزارشی از پیش بازی تیم های تراکتورسازی - نفت و سپاهان - سایپا پخش شد که طی آن دوربین های نود به محل استقرار این تیم ها رفته و با بازیکنان و مربیان . هواداران این تیم ها به صحبتی دوستانه پرداخته بودند.

گزارشی مفصل از دیدار تیم های تراکتورسازی - نفت و سپاهان - سایپا بطور همزمان پخش شد.

گزارش نود درجه پخش شد که طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران با ادبیاتی طنز آمیز به نمایش گذاشته شده بود.

داوری دو دیدار پخش شده مورد بررسی قرار گرفت.

محمد فنایی درباره داوری مسابقه سپاهان و سایپا گفت: برخورد توپ با دست مدافع سپاهان خطا بود اما پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد و پنالتی نبود. زمین خوردی مهاجم سپاهان سمت مقابل در محوطه جریمه سایپا نیز مبارزه بر سر توپ بود و پنالتی نبود.

وی درباره مسابقه تراکتورسازی و نفت گفت: پیش از گل اول تراکتورسازی آندو تیموریان روی بازیکن نفت خطا کرد.


فرکی: اطمینان داشتم در سپاهان موفق می شوم/ اتفاقات تبریز ارتباطی به سپاهان ندارد

حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سپاهان ، قهرمان لیگ چهاردهم میهمان این هفته برنامه نود بود.

وی در ابتدای صحبت های خود از هوادارن سپاهان و مردم اصفهان و همچنین مسئولان باشگاه و بازیکنان تیم تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: اطمینان داشتم در اصفهان موفق خواهم شد و برای همین سپاهان را انتخاب کردم. نقش تک تک بازیکنان در قهرمانی تیم تأثیرگذار بود و به خصوص محرم نویدکیا که پس از بازگشتش به تیم کمک زیادی به ما کرد.

فرکی ادامه داد: پس از بازی مقابل صبا ما مصمم شدیم تا عنوان قهرمانی را به دست آوریم و پس از آن در دیدار مقابل تراکتورسازی پیروز شدیم و در بازی مقابل پرسپولیس هم فقط در اندیشه برد بودیم.

سرمربی سپاهان در واکنش به این سؤال که اگر در دیدار مقابل پرسپولیس وریا غفوری خطای پنالتی‌اش گرفته و اخراج می‌شد شرایط برای این تیم تغییر می‌کرد، گفت: ما باید داوری‌ها را برای تیم‌ها در کل فصل در نظر بگیریم. سپاهان در طول مسابقات از اشتباهات داوری بیشتر ضرر کرده است به طور مثال ما در بازی با نفت در اصفهان یک بر صفر جلو بودیم و به اشتباه خطای پشت محوطه جریمه ما گرفته شد و گل تساوی‌بخش نفت به ثمر رسید. در مجموع آن چیزی که باعث شد مصمم شدیم تا به قهرمانی برسیم تلاش بچه‌ها بود.

فرکی در مورد تمدید قراردادش با سپاهان گفت: برای مدت یک فصل و نیم قرارداد بسته‌ام اما برای تمدید قرارداد از سپاهانی‌ها فرصت خواستم تا فکر کنم البته در مواردی هم باید با هم توافق کنیم تا کارم را در سپاهان ادامه دهم.

وی ادامه داد: یک پایم را جراحی کرده‌ام و پای دیگرم را باید با نظر پزشک به تیغ جراحان بسپارم.

فرکی در خلال صحبت های خود اظهار داشت: عامل اصلی این قهرمانی خود بازیکنان و غیرت آن ها بود.

تصاویری از شادی سپاهانی ها و هواداران این تیم پس از قهرمانی در لیگ برتر به تصویر کشیده شد که در خلال آن بازیکنان سپاهان به صحبت پرداخته بودند و از حس و حال خود می گفتند.

فرکی در خصوص مطالبی که در خلال بازی های تیمش روی کاغذ می نویسد عنوان کرد: گاهی اوقات مسائلی در نیمه نخست پیش می آید که انها را یادداشت می کنم تا بین دو نیمه آنها را به بازیکنان گوشزد کنم. اگر دقت کرده باشید من در نیمه دوم مطلبی را یادداشت نمی کنم چرا که مطالب و اتفاقات نیمه دوم را در تمرینات به بازیکنان گوشزد می کنم.

فرکی درباره مثلث قدرت خط حمله سپاهان گفت: تمام موفقیت ما حاصل تلاش تمام بازیکنان است که توسط این سه نفر تبدیل به گل می‌شود.

وی در مورد کسی که حرکات وی را در برنامه شب عید نود تقلید کرد، افزود: به نظر من خیلی‌ از شخصیت‌ها به کاراکتر واقعی‌شان نزدیک تر از من بودند البته کسی که رفتار مرا تقلید کرد هم به خوبی این کار را انجام داد.

وی در خصوص حاشیه های بوجود آمده در دیدار تیم های تراکتور و نفت گفت: اگر فیلم 10 دقیقه آخر این دیدار را به دقت ببینید خواهید فهمید که این اتفاقات ارتباطی به سپاهان ندارد و درست نیست که برخی افراد این مسئله را به سپاهان ربط دهند.

وی ادامه داد: ما اوایل لیگ صدرنشین بودیم، بعد مشکلاتی داشتیم که با گذشت زمان آنها را پشت سر گذاشتیم و 6 هفته مداوم پیروز میدان بودیم و رکوردی از خود به جای گذاشتیم و شایسته قهرمانی در لیگ بودیم و اگر نگاهی به جدول لیگ داشته باشیم خواهیم دید که شایستگی قهرمانی را داشتیم.

گزارشی از حاشیه های تبریز و دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران و یکی از بزرگترین دروغ های تاریخ لیگ برتر پخش شد که ابتدا شادی وصف نشدنی هواداران تراکتور را به واسطه قهرمانی و سپس ناراحتی و چهره گریان آنها را بواسطه بزرگترین دروغ لیگ برتری به تصویر کشیده بود.

در این گزارش صحبت های منصوریان پخش شد که از حواشی پیش آمده در تبریز ناراحت بود و اظهار داشت شاید دروغی که در ورزشگاه پخش شد مانع از قهرمانی ما شد و احتمال می دهم در 2 ، 3 دقیقه پایانی بازی می توانستیم گل زده و قهرمان لیگ شویم.

پس از آن صحبت های بازیکنان تیم فوتبال نفت صحبت کردند که همگی از اتفاقات بوجود آمده بهت زده بودند.

شروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی روی خط تلفنی برنامه آمد و مطالبی را در خصوص اتفاقات تبریز بیان کرد.

بهروان: از شادی هواداران تراکتور متعجب شدیم/ ورزشگاه را ترک نکردم!

غلامرضا بهروان رییس سازمان مسابقات فدراسیون فوتبال نیز روی خط تلفنی برنامه آمد و اظهار داشت: من به همراه حسین شمس محمدی و بهمنی می دانستیم نتیجه بازی سپاهان و سایپا 2 بر صفر بود و وقتی شادی هواداران تراکتور را دیدم تعجب کردیم.

قنبرزاده: چطور می شود اسکوربرد ورزشگاه خراب باشد؟!

منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص اتفاقات پیش آمده در تبریز گفت: ما دو روز قبل از مسابقه در تبریز بودیم، مسئولان تبریز باورهایی مبنی بر قهرمانی تراکتور در تبریز بوجود آورده بودند، از طرفی نیروی انتظامی در ورزشگاه کافی نبود. این مسابقه حساسیت خاصی داشت و از شبکه های خارجی پخش می شد. اسکوربرد ورزشگاه از ابتدای بازی کار نمی کرد که این مشکل بزرگی است. یکی دیگر از مشکلات حضور بیش از 20 درصد هوادار در ورزشگاه بیشتر از ظرفیت ورزشگاه بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد ارتباط با اصفهان گفت: تلویزیون در رختکن نفت و تراکتور بود و تا دقیقه 88 می دانستیم که بازی 2 بر صفر به سود سپاهان است و دقیقه 88 تصاویر قطع شد و موبال های ما نیز قطع شد . پس از آن به سمت تونل رفتم و دیدم نفراتی که در تونل هستند می گویند بازی 2 بر 2 شده است که ما گفتیم تا 2 دقیقه پیش بازی 2 بر صفر بود.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار داشت: تراکتوری ها از زمانی که خبر تساوی سپاهان و سایپا را شنیدند شروع به افتادن روی زمین و وقت کشی کردند، البته من به مسائل داوری ورود نمی کنم، شاید ادامه مسابقه میسر نبوده که این وقت کشی ها در نظر گرفته نشده است.

بهروان در خصوص غیبتش در چند دقیقه پایانی در ورزشگاه تبریز اظهار داشت: من در ورزشگاه بودن و به سمت تونل رفتم و آقای روغنی نیز آنجا حضور داشت.

اسبقیان: برای جشن قهرمانی آماده شده بودیم

اسبقیان در خصوص صحبت های قنبرزاده مبنی بر اینکه مسئولان تبریز آمادگی لازم را برای میزبانی نداشتند اظهار داشت: من کاملا این مسئله را تکذیب می کنم، قنبرزاده نباید در این مورد نظر بدهد چرا که ما آمادگی کامل را برای میزبانی داشتیم.

مسئولان استانی به دنبال مقصر پخش شایعه قهرمانی تراکتور در ورزشگاه هستند، وزیر ورزش و جوانان نیز دستور پیگیری این قضیه را داده اند. اینکه گفته می شود این مسئله یک مصوبه بوده چه معنی دارد؟! تمام مسئولان برای جشن قهرمانی آماده شده بودند و این صحبت ها خیلی بی معنا است و این خیلی بد است که یک نماینده بگوید اتفاقات تبریز یک مصوبه بوده است!

گزارش نود تا نود پخش شد که طی آن اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران و همچنین اخبار مربوط به لژیونرهای ایرانی به تصویر کشیده شده بود.

تقویم نود پخش شد که طی آن اتفاقات هفته پایانی اردیبهشت ماه به تصویر کشیده شده بود. از جمله بخش های جالب تقویم این هفته قهرمانی تاریخی پرسپولیس در لیگ هفتم برابر سپاهان در روز 28 اردیبهشت 87، سالروز سقوط تراکتور به لیگ یک، درگذشت رضا حسن زاده بازیکن سابق سپاهان و تراکتورسازی، اولین بازی احمدرضا عابدزاده برای استقلال برابر ملوان در آخرین دوره لیگ قدس سال 69، تولد یحیی توره و... بود.

شمس: پسر تونی شایعه تساوی سپاهان و سایپا را به نیمکت تراکتور رساند

حسین شمس ناظر بازی تراکتورسازی و نفت تهران نیز روی خط تلفنی برنامه آمد و اظهار داشت: پیش از این تماس با آقای میثاقی صحبت کردم و بار دیگر صحبت هایمان را در پایان بازی تراکتور و نفت مرور کردیم. وی از من پرسید بازی چند چند شده؟ من به وی گفتم میگویند 2 بر 2 شده است. چرا که در اواخر بازی و 20 دقیقه آخر بازی ارتباطمان قطع شده بود.

وی افزود: اولین کسی که تساوی سپاهان و سایپا را اعلام کرد پسر تونی بود که کنار من بود و فریاد می زد و به سمت نیمکت تراکتورسازی رفت.

حسنی خو: هنوز نمی توانیم بگوییم اتفاقات تبریز برنامه ریزی شده بود/ پسر تونی گفت خبر تساوی را به نیمکت تراکتور رسانده است

رضا حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: ما در 3 ، 4 دقیقه پایانی بازی جو ورزشگاه را متشنج دیدیم و پرس و جو کردیم و گفتند بازی 2 بر 2 شده و ما رفتیم تلویزیون را نگاهکردیم و دیدیم بازی 2 بر صفر است. اطلاعاتی که به نیمکت تراکتورسازی رسیده است از سوی پسر تونی بوده است، طی صحبتی که با پسر تونی کردیم وی اظهار داشت کسی به من گفت بازی 2 بر 2 شده و من نیز این قضیه را به نیمکت اطلاع دادم.

بحث تلفن همراه وقطعی آن از پیش از دقایق پایانی بود و تلویزیون نیز به مدت چند ثانیه قطع می شد و نه مداوم! و اینکه این مسائل را کنار هم چیده و اتفاق پیش آمده را برنامه زیری شده بدانیم درست نیست و باید بررسی های لازم صورت گیرد.

گزارشی از دیدار تیم های استقلال خوزستان - پیکان به همراه مصاحبه های بازیکنان و مربیان تیم ها پخش شد.

جبارزاده: از قبلاز بازی هم نگران داوری این دیدار بودیم

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز روی خط تلفنی برتامه نود آمد و در خصوص اتفاقات دیدار تراکتورسازی و نفت گفت: نگرانی ما از روزهای پیش از این بازی در بخش داوری بود. من بحث امنیت را به فرمانداری تبریز محول کردیم.


نگرانی اصلی ما بحث داوری بود. من و آقای کفاشیان در کنار هم بودیم، نمیدانم چرا آندو اخراج شد؟ داوری این دیدار بررسی شود و کارشناسان نظر دهند و همانطور که فکر می کردیم کمی این مسئله برایمان مشکل زا شده و با احساسات پاک هواداران تراکنورسازی بازی شد.

ما خودمان را برای قهرمانی آماده کرده بودیم. قطع تلفن همراه درست نیست. مخابرات 36 هزار مکالمه در حین انجام بازی ثبت شده است.

وی در خصوص قطع شدن تصویر تلویزیون نیز گفت: تصویر تلویزیون در جایگاه تشریفات قطع نشد، البته ما تصویر تبریز را داشتیم و با توجه به فاصله مان از تلویزیون صدای گزارشگر را نداشتیم، در هر حال قطعی اینترنت و تلفن همراه را در ورزشگاه تکذیب می کنم.

گزارشی از دیدار تیم های ملوان - نفت مسجد سلیمان، راه آهن - گسترش فولاد، پدیده - ذوب آهن، صبای قم - فولاد خوزستان به همراه صحبت های مربیان و بازیکنان تیم ها پخش شد.

داوری دیدارهای پخش شده توسط محمد فنایی مورد بررسی قرار گرفت.

تیتر صفحه نخست روزنامه های سه شنبه 29 اردیبهشت به تصویر کشیده شد.

گل محمدی بهترین مربی لیگ برتر شد

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:


برنامه این هفته نود ساعت 2:50 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها