به‌نظر می‌رسد در نفوذ غیرقانونی که توسط یک هکر ناشناس انجام‌شده اطلاعات درون رایانه یا رایانه‌هایی که به‌عنوان پایگاه داده‌ای mSpy مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند مورد دستبرد قرارگرفته است.
کد خبر: ۷۹۸۸۴۴
انتشار اطلاعات ۴۰۰ هزارنفر در پی نفوذ به یک بدافزار

به گزارش جام جم کلیک: mSpy در واقع سرویسی برای رهگیری نرم‌افزاری بر روی دستگاه‌های تلفن همراه است. این سرویس همواره به بدافزارها و جاسوس افزارهایی به‌منظور قانونی جلوه‌دادن اخذ اطلاعات مورد نیاز تجهیز شده است. این برنامه می‌تواند تاریخچه مخاطبین را در اختیار گیرد، محدودیت‌هایی بر روی برخی شماره تماس‌ها اعمال کند، پیامک‌ها را کنترل کند، به ایمیل‌ها دسترسی داشته باشد، تاریخچه مرورگر را مشاهده کند و برنامه‌های پیام‌رسان را در اختیار گیرد.

یک وبلاگ‌نویس امنیتی به‌نام Brian Kerbs اعلام کرده برخی از این اطلاعات بر روی یک وب‌سایت قرارگرفته که حجمی چندگیگابایتی دارند و مربوط به چیزی در حدود ۴۰۰ هزارنفر مشترک تلفن همراه هستند. بنابرگفته وی این اطلاعات شامل اپل آیدی و گذرواژه‌ها، اطلاعات مربوط به ۱۴۵هزار تراکنش مالی، عکس‌ها، مکالمات خصوصی و دیگر موارد است. این درحالیست که مسئولان mSpy بروز چنین اتفاقی را رد کرده‌اند.

این مسئولان اعلام‌کرده‌اند رهگیری فعالیت‌های کاربران به‌طور رمزگذاری‌شده انجام می‌گیرد، با این حال این اولین باری نیست که شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند سرپوشی بر مشکلات امنیتی خود بگذارند.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها