سامانه جامع الکترونیک نمایشگاه کتاب تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء رونمایی شد.
کد خبر: ۷۹۸۱۹۲
سامانه جامع الکترونیک در نمایشگاه کتاب رونمایی شد

در مراسم رونمایی از سامانه جامع الکترونیک نمایشگاه کتاب همچنین بابک دربیکی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی آملی و سیدعباس صالحی در سرای اهل قلم حضور داشتند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا در آیین رونمایی از این سامانه گفت: کتاب جهانی است و برای همه انسان هاست. باید تولید اندیشه و تفکر مبتنی بر آن باشد. به همین دلیل استاد جوادی آملی نگاه خاصی به کتاب دارند.

حجت الاسلام واعظ جوادی آملی افزود: نگاه وحدت آمیز و جهانی این عالم دینی در کتب و آثارش پیداست.

وی گفت: ما باید این فضا را برای کسانی که در حوزه جهانی اندیشه می اندیشند باز کنیم. ایران سرزمینی کهن است و در همه ابواب مانند فرهنگ، هنر، دانش، فلسفه، عرفان و کلام نقش موثری دارد. جهان باید این ذخیره انسانی و الهی را بهتر بشناسد اما ما از ابزار ارائه این اندیشه و ابواب فاصله داریم و اندیشمندان ما که با این ابزار آشنا هستند باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای کنند تا جهان بیشتر با این افراد آشنا شود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: گامی که مرکز بین المللی اسراء برداشته این است که همه ناشران و اصحاب علم و فرهنگ از درگاه عمیق آن با جهان ارتباط پیدا می کنند و آراء خود را به جهانیان می نمایانند. ما با وجود داشتن اندیشه و افکار از ابزار ارائه آنها بی بهره ایم و باید این گام توسط اهالی فن برداشته شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز شنبه (فردا) در مصلی امام خمینی(ره) به کار خود پایان می دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها