آیا می‌دانید بالش مناسب برای خواب چه مشخصاتی دارد؟

ارتباط مناسب بودن بالش با حالت خوابیدن افراد

جام جم سرا- متخصصان سلامت تاکید می‌کنند که برای خواب راحت و کافی، باید بالش خوب و مناسبی خرید که بیشتر به حالت خوابیدن افراد در وضعیت طاقباز، دمر، به‌پهلو و... مانند اینها بستگی دارد. برخی از ویژگی‌ها و مشخصات چنین بالشی در ادامه ذکر شده است.
کد خبر: ۷۹۶۰۳۹
ارتباط مناسب بودن بالش با حالت خوابیدن افراد

انتخاب بالش مناسب و استاندارد به شما کمک می‌کند که مدت‌ طولانی‌تری بخوابید و در حین خواب، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.
هلث‌دی‌نیوز به نقل از موسسه ملی خواب در آمریکا در همین زمینه چند توصیه بهداشتی دارد که شما را برای انتخاب بالشت مناسب خودتان راهنمایی می‌کند:


- برای افرادی که عادت دارند به پشت و در وضعیت طاق‌باز بخوابند، استفاده از بالشی نسبتا نازک که قسمت پایین آن اندکی ضخیم‌تر است توصیه می‌شود تا به این طریق محافظت مناسبی از مهره‌های گردن و نگه داشتن آن در حالت راحت هنگام خواب ایجاد شود.
- افرادی که عادت دارند روی شکم یا به اصلاح در وضعیت «دَمَرو» بخوابند بهتر است ناز‌ک‌ترین بالش را برای خود انتخاب کنند تا از وارد آمدن فشار بر ناحیه تحتانی کمر در هنگام خواب تا حد امکان کاسته شود.
- افرادی که بیشتر به پهلو می‌خوابند باید بالش ضخیمی را انتخاب کنند که حاشیه عریضی دارد تا فضای بین شانه و گوش پُر شود.
- علاوه بر موارد فوق، قرار دادن یک بالش مناسب بین زانو‌ها مانند بالشتک‌های مخصوص ارتوپدی می‌تواند به تسکین کشیدگی و کاهش فشار روی قسمت تحتانی کمر کمک کند.
- همچنین توصیه می‌شود بالشی را که برای خواب شبانه استفاده می‌کنید پس از ۱۸ ماه تعویض کنید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها