رمز عبور شما افشاء شده است

انتشار ابزار هشداردهنده رمز عبور گوگل

شرکت گوگل ابزار جدیدی را با نام Password Alert Chrome برای مبارزه با حملات سرقت هویت منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۹۵۱۲۵
انتشار ابزار هشداردهنده رمز عبور گوگل

به گزارش جام جم کلیک: شرکت گوگل ابزار جدیدی را برای مبارزه با حملات سرقت هویت منتشر کرده است. این ابزار Password Alert Chrome نام دارد و جایی را که کاربر رمز عبور حساب کاربری گوگل خود ار وارد می کند ردگیری می کند و در صورتی که این رمز عبور در جای دیگری به غیر از accounts.google.com وارد شود به کاربر هشدار می دهد.

این ابزار در مرحله نخست مانع از استفاده مجددا رمز عبور گوگل در سایت های دیگر می شود. همچنین در مرحله دوم درصورتی که کاربر بخواهد رمز عبور خود را در سایتی که به نظر می رسد متعلق به گوگل است اما در واقع چنین نیست و یک سایت جعلی برای جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران است، وارد نماید این ابزار مانع از این کار شده و به عبارت دیگر با حملات سرقت هویت مقابله می کند.

اگر کاربر رمز عبور خود را در چنین وب سایت هایی وارد کند Password Alert پیامی را به کاربر نشان داده و به او اخطار می دهد که 'رمز عبور شما افشاء شده است' و کاربر باید سریعا رمز عبور خود را تغییر دهد. این پیام به محض وارد کردن آخرین کاراکتر از رمز عبور نشان داده می شود.

استفاده از این ابزار راحت است و می توان توسعه دهنده Password Alert را از فروشگاه Chrome Web Store نصب کرد، سپس باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری گوگل را وارد کرده و پس از آن ابزار Password Alert جاهایی که رمز عبور گوگل وارد می شود را مانیتور می کند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها