در هفته منتهی به ١٨ اردیبهشت ماه

نفت خام سبک ایران، ٦٥ دلار شد

ثبت رکورد بالاترین افزایش قیمت در جهان

قیمت نفت ایران ۶۰ دلار شد

بهای نفت سبک و سنگین صادراتی ایران بیشترین میزان افزایش قیمت را در طول ماه گذشته در بازار تجریه کرد و با افزایشی بیش از چهار دلار در محدوده بشکه‌ای ۶۰ دلار در بازار معامله شد.
کد خبر: ۷۹۴۴۰۷
قیمت نفت ایران ۶۰ دلار شد

پس از ثبت رکورد جدید صادرات نفت و صدور هفت میلیون بشکه طلای سیاه در یک روز، قیمت طلای سیاه صادراتی ایران هم در بازار جهانی تا محدوده بشکه‌ای ۶۰ دلار گران شد.

نکته قابل توجه آن است که به استناد گزارش‌های رسمی وزارت نفت در طول یک ماه گذشته نفت خام ایران بیشتری افزایش قیمت در بین کل شاخص‌های معتبر نفتی جهان همچون وست تگزاس آمریکا، سبد نفتی اوپک، دوبی، عمان و نفت برنت دریای شمال را تجربه کرده است.

امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت ایران با انتشار گزارشی اعلام کرد: قیمت هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران در طول یک ماه گذشته افزایشی بیش از چهار دلاری را تجربه کرده است.

بر این اساس، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٤ آوریل با چهار دلار و ١٨ سنت افزایش بیشترین افزایش قیمت نفت را در میان انواع شاخص های نفت خام تجربه کرد به طوری که قیمت نفت سبک ایران به ٥٩ دلار و ٦٩ سنت برای هر بشکه رسید.

علاوه بر این قیمت نفت سنگین ایران با چهار دلار و ٦ سنت افزایش به ٥٧ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال جاری تاکنون ٤٩ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه بوده است.

همزمان با افزایش قیمت نفت صادراتی ایران، بهای سبد نفتی اوپک هم در طول این مدت حدود سه دلار و ٧٠ سنت افزایش یافت و به ٥٩ دلار و ٣٠ سنت برای هر بشکه رسید.

از سوی دیگر با وجود افزایش نسبی قیمت نفت ایران و سبد نفتی اوپک در طول یک ماه گذشته، در معاملات امروز بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (نفت شیرین و سبک آمریکا) ۲۷ سنت کاهش یافت و ۵۸ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه معامله شد. در این بین قیمت نفت برنت دریای شمال هم با ۱۳ سنت کاهش بشکه ای ۶۶ دلار و ۳۳ سنت داد و ستد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها