رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه :

مذاکره با امریکا ممنوع است بدلیل ضررهای بی‌شماری که دارد

پیام سرلشکر فیروزآبادی به مذاکره کنندگان هسته ای:

اجازه ندارید بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه دهید

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از آنها خواست هنگام نگارش توافق جامع، نکاتی را مد نظر داشته باشند، و تاکید کرد، هیچ یک از اطراف توافق مجاز به ورود به قواعد و کارکردهای امنیت ملی ایران نیستند.
کد خبر: ۷۹۴۱۳۶
اجازه ندارید بیگانگان را به حریم امنیتی کشور راه دهید

در پیام سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی به تیم مذاکره کننده هسته ای همچنین آمده است: تمامی قطعنامه های شورای امنیت مبتنی بر تحریم کشور و گنجانیدن ایران در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل بایستی به صورت شفاف و قاطع لغو و ابطال شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: هیچ یک از اطراف توافق مجاز به ورود به قواعد و کارکردهای امنیت ملی کشور همچون برنامه های دفاعی - اطلاعاتی - امنیتی، منطقه ای و سیاست های سایبری و سیاسی کشور تحت عناوینی همچون فعالیت های مجاز و مشابه آن نبوده و هیج مدل و الگویی را برای تبعیت و یا پیشنهاد نمی توانند ارائه و مطرح سازند.

متن کامل پیام سرلشکر فیروزآبادی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

راهبرد استقامت و هوشیاری در مکتب انقلاب اسلامی در برابر گزاره برگ استکباری دغلکارانه آمریکا ( فکت شیت)

مقدمه:

دفاع جزیی از هویت یک ملت زنده است... ما زنده و هوشیاریم و از سرمایه عظیم و ارزنده ای که پیش ماست ( انقلاب و اسلام و نظاممان ) غفلت نخواهیم ورزید و از آن دفاع خواهیم کرد. ( امام خامنه ای عزیز 29/08/1368 )

تاریخ تجربیات بشر و نظام های سیاسی هیچگاه در تعریف عزت ، هویت و افتخار یک ملت ، صفحه ای در جایی برای انفعال و هراس از مقاومت قرار نداده و همواره از اصل دفاع و حفاظت از هویت و منافع ملی به عنوان سرلوحه افتخار و ماندگاری یادکرده است.

ملتی که به دنبال حفاظت از استقلال و عزت ، تمدن و حاکمیت تاسیسی خود می باشد نمی تواند خود را فارغ از اصول امنیت ساز و دفاع از ارکان حیات ملی خود در برابر هرگونه تهدید تصویر نماید و آنانی که ملت خود را در وادی سراب وابستگی تصویر و تفسیر می کنند به یقین تصویری واهی و مجازی را می سازند که با کوچکترین موجی از فشار و سرانگشتی از تردید ، به راحتی از صفحه تاریخ محو و به فراموشی سپرده می شود.

چه بسا ملتها و دولتهایی که در کشاکش منطقه ای و جهانی به همین گونه در دامان تردید و یا انفصال افتاده و ناگهان خود را در گردابهای سیاسی - امنیتی خود ساخته دیده و شکست و سقوط خود را تجربه کرده اند.

چه بسا ملتها و دولتهایی که در شناخت دشمنان و خباثت های محیطی و پیرامونی خود غفلت و یا به انحراف کشیده شده و بسیاری از فرازهای موفقیت و سربلندی خود را واگذار و تجربیات ذلت باری از سقوط را پشت سر گذاشته اند.

و چه بسا دولتهای و ملتهایی که در ضرورت ایستادگی ، استقامت و هنگامه پایداری ، شیرینی موقت آسودگی ، رفاه و خوش نشینی را ترجیح داده و به هنگام بیداری از آن خواب گران ، از دست دادن بسیاری از دارایی ها ، غرور ملی و تمدنی خویش را شاهد بوده اند و در مقابل صفحات تاریخ ملتهایی را به یاد دارند که در برابر تمامی امواج تغافل و زیاده خواهی دولتهای استکباری با تکیه بر هویت ملی و اعتماد به نفس در برابر مطامع و نفوذ آنان مقاومت کرده اند و توانستند با اتکا بر هوشیاری و وحدت و انسجام درونی خود پلکان های ترقی و تعالی خود را پشت سر نهاده و احیاگر تمدن خود باشند.

در عرصه های تمدن سازم نیز رهبران و بزرگ مردانی را به یاد می آوریم که در برابر تمامی تهدیدات ، تهاجمات و فشارهای گوناگون با درایت و توانمندی و اتکاء به منابع قدرت درونی ملت خود قوام و دیرینگی ملی خود را به عرصه های جهانی کشانیده و اقبال و جذابیت جهانی را پشتوانه تمدنی خود تجربه می کنند.

رهبرانی که عرصه های دفاع و پیشبرد منافع ملت و کرامت بشری را شرط موفقیت در مقابله با شیطان صفتی و تحمیل و زورمداری کسانی دانستند که ارضاء اموال امیال درنده خوی آنها آثار جنایت باری را بر تارک مظلومیت و محرومیت جوامع مستضعف بر جای می گذاشت.

رهبرانی که این موفقیت و توانمندی خود را مرهون به توکل و اتکاء به منبع لایزال قدرت الهی می دانند و در نفحات و آموزهای این قدرت توانایی های پوشالی قدرت های بزرگ را در عرصه جهانی به شکست کشانیده و به تعبیری کتاب تاریخ را دگرگون و بازنویسی کردند خدای بزرگ را شاکریم که در پناه ادعیه خاص حضرت بقیه الله الاعظم (سلام الله علیه ) جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه دار یک تمدن بزرگ و قدسی با اتکاء بر رهنمودهای رهبر عظیم الشان خود همچنان مسیر سلامت و صحت روابط دولت و ملت خود را شاهد و همچنان در مسیر تداوم تدابیر و فرامین ایشان ، شرایط تضمین و تحقق منافع ملی را با صلابت و اقتدار دنبال می نماید، اقتداری که متضمن امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمداری انقلاب اسلامی و ام القرای جهان اسلام شده و تمامی ارکان و حافظان این رسالت قدسی را در کنار مولا و فرمانده خود فراهم و تقویت می نماید.

به یقین رمز موفقیت ملت قهرمان و پرافتخار ایران طرد همه شکاف ها و آسیب هایی بوده است که موجب کاهش توان و سطح تامین و تحقق سیاست های ملی اعم از سیاست خارجی و امنیت ملی بوده است که آنان را در دفع تهدیدات نظامی و امنیتی موفق و کار آمده کرده و با تکیه بر همین تجربه که در دفاع مقدس موجب سربلندی ملت انقلاب ایران گردید، دگر بار اجازه نخواهد داد که در صحنه منطق از احقاق حق خود در مذاکرات هسته ای که به منظور استفاده از فرصت های حاصله در رفع تهدیدات امنیت ملی شکل گرفته است با فرببکاری توان دفاعی و متعارف جمهوری اسلامی در محاق و در معرض آسیب قرار گیرد.

این براورد نابجا و پرخطای دشمنان ملت بزرگ ایران است که تصور می کنند بر اساس برخی از گمانه زنی های نابجا می توانند در برابر تایید حق مسلم این ملت در بهره گیری از توان صلح آمیز هسته ای به حریم امن و حفاظت شده منافع امنیت ملی کشور وارد شده و هر گونه حق دفاع در برابر تجاوز گری را از آنان سلب کنند.

شاید تصور می کنند با این خیال خام بتوانند خود را از وضعیت اسفباری که ملت های منطقه با تکیه بر بیداری ناب اسلامی فراهم آورده اند نجات دهند و با بمباران و کشتار مردم مظلوم منطقه در سوریه، عراق ، لبنان و یمن به ادامه حیات جنایت بار خود ادامه و با فراغبال از بسته شدن بال پرواز انقلاب اسلامی همچنان خود را بر منابع ارزشمند ملی این ملت ها صاحب اختیار و محقق قلمداد کنند.

هر چند که مجددا مایلم از تلاش سربازان و ارتش منظم دیپلماسی کشور در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در صحنه نبرد دیپلماسی از هر گونه غافلگیری در برابر حریف مستکبر و پر فریب در صحنه کشاکش مذاکرات سیاسی و هسته ای برخوردار داشته و ضمن هشدار چندین مسئله را با مخاطبان گرامی در میان می گذارم.

مسئله دفاع و امنیت ملی در گرو فهم مقاومت و ایستادگی :

امریکاییان بعد از بیانیه قرائت شده لوزان دست به انتشار اطلاعیه ای رسمی در بیان مواضع به اصطلاح توافق شده خود در لوزان زده و در این گزاره برگ مدعی گردیده اند که :

از طریق دسترسی و بازرسی به حوزه های موشکی و تسلیحاتی ایران محدودیت هایی در نظر گرفته می شود.

در ابتدا تصور می شود که این اصل به دنبال قاعده PMD ( انحراف کارکردهای هسته ای به سمت فعالیت های تسلیحاتی ) می باشد ولیکن با بررسی بیشتر مشخص شد که این اختیارات فراتر از انحراف برنامه های هسته ای بوده و با سوء استفاده از رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در حرمت ساخت بمب هسته ای خود را به دروازه های امن دفاعی کشور نزدیک کرده تا بتوانند در پناه آن سیاست های تسلیحاتی و راهبردهای نظامی همچون جنگ از راه دور خود را در نبردهای احتمالی به عنوان عاملی برای چانه زنی و ادامه فشارهای سیاسی – نظامی و یا گزینه های مطرح مقابله با جمهوری اسلامی ایران مطرح و یا به فشارهای اجتماعی وجود چنین فناوری و قدرت بازدارنده ای را با تردید مواجه کنند.

اما ملت ما فراموش نکرده اند که غربی ها چگونه در طی جنگ تحمیلی و تجاوزات خاورمیانه ای خود از همین فناوری ها دیواره های دفاعی کشور را مورد خدشه قرار دادند.

- فراموش نکرده ایم که چگونه با موشک های اگزواست تمامی خلیج فارس و خط انتقال انرژی را ناامن کردند.

- فراموش نکرده ایم که چگونه با موشک های بالستیک شهرها و مردمان مظلوم و بی دفاع کشور را به خاک و خون کشیدند.

- فراموش نکرده ایم چگونه با پهپادهای بلند پرواز خود تمامی فضای حساس کشور را ضربه پذیر و مورد جمع آوری اطلاعاتی قرار دادند.

- فراموش نکرده ایم چگونه بمب های بونکر 14 تنی خود را برای حمله به تاسیسات حساس کشور آزمایش و هراس افکنی رسانه ای را دنبال کردند.

- فراموش نکرده ایم که چگونه با تجاوزات هوایی خود در خلیج فارس و آبهای میهنی ، سعی بر ناامن سازی هوایی کشور داشتند.

- فراموش نکرده ایم که چگونه با تحریک عوامل پنهان تروریسم و فرقه ای خود در جوار مرزها ، امکان استفاده از فناوری های شناسایی علیه آنان را محدود ساخته و با دستیابی مواجه ساختند.

- فراموش نکرده ایم چگونه با کوچکترین پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر منافع حقه خویش گزینه نظامی و موشکی و حتی استفاده از سلاح هسته ای را علیه ملت قهرمان ایران گستاخانه مطرح و سپس داعیه محدود سازی حق دفاعی کشورمان را نیز آرزو می کنند.

این هوشیاری تاریخی در دفع زیاده خواهی های دشمن سبب شد که نخبگان علمی و فرزندان انقلابی این ملت با تکیه بر فناوری های بومی و اعتماد به نفس ملی از آغاز جنگ تحمیلی تاکنون با نثار جان و تلاش و ایثارگری خود حفاظی از امنیت و اطمینان را بر فضای کشور گسترانیدند و هزینه های یک تهاجم نظامی از سوی دشمن را غیرقابل محاسبه نمودند . لذا همانگونه که رهبری معظم انقلاب

اسلامی در استمرار رهنمودهای خود در ادامه مسیر مذاکرات به صلاح دولت و ملت ترسیم نموده اند به مسوولان و کارگزاران دفاعی و امنیتی ابلاغ فرمودند که:

- به هیچ وجه اجازه داده نشود که به بهانه نظارت به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند.

- به هیچ وجه مسوولان کشور ماذون نیستند بیگانگان را به حریم و حصار امنیتی - دفاعی کشیده راه دهند.

- مطلقا مسوولین نظامی کشور ماذون نیستند به بهانه نظارت و به بهانه بازرسی توسعه دفاعی کشور را متوقف کنند.

- مطلقا توسعه دفاعی کشور، توانایی های دفاعی کشور نباید در مذاکره مورد خدشه قرار گیرد.

- به هیچ وجه نبایستی حمایت ما از برادران مقاومت مان در نقاط مختلف در مذاکرات خدشه وارد شود.(نسبت محکم ملت در عرصه نظامی باید همچنان محکم بماند و محکم تر شود.)

فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از بیانات خود که در جمع مداحان اهل بیت(ع) در بیستم فروردین ماه عنوان فرمودند به نکات مهمی اشاره کردند که ارزشهای امنیت ملی را برجسته و مورد تاکید قرار دادند و در این فرازها نگرانی رهبری معظم انقلاب را از به خطر افتادن امنیت ملی کشور ناشی از اعتماد بیش از حد به دشمن قابل توجه بود.

سعی کرده ام در چند گزاره این ضرورتهای توجه به امنیت ملی و انسجام مردم در پشتیبانی از نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را از لسان معظم له در چند ماه اخیر بیان کنم:

- مراقب باشید لبخند فریبگرانه دشمن به شما را دچار اشتباه و خطا نکند.

- وزارت خارجه یک ارتش منظم دیپلماسی در مساله سیاست خارجی است. دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب یک سازمان مواظب و منظم.

- در صلاحیت های این سازمان(دیپلماتیک) بدون هوش و مهارت و پایبندی عمیق و صادقانه به آرمانها و اهداف قطعا نمی تواند موفق باشد(هوشمندی راهبردی تامین کننده اقتدار واقعی از سوی دستگاه دیپلماسی است.)

- طرف مقابل اهل فریب، دروغ، عهدشکنی و حرکت در خلاف مسیر صحیح است. نمونه آن صدور بیانیه ای چند صفحه ای دو ساعت از پایان مذاکرات بود که مخدوش، غلط و در اغلب موارد خلاف واقع بود.(امنیت ملی پدیده هوشیارانه و ضد غافلگیری ملی شکل می گیرد.)

- مساله هسته ای بهانه است و آمریکاییها زمانی از خصومت دست برمی دارند که ملت ایران به ملتی منزوی، بی اعتبار و بی احترام تبدیل شود.(هویت امنیت ملی هر کشور در گرو تامین آرامش و عزت ملی است.)

- ایران امروز به نظر من قدرتمندتر از آن است که بخواهد با کشورهای غربی و آمریکا تن به یک توافق بد بدهد(تمامی تحولات در حوزه مدیریت امنیت ملی می بایستی متناسب با شان قدرت ملی باشد)

- همیشه اعلام کرده ایم و گفته ایم که این گفتگو نیست، این تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمی رود.(امنیت ملی، مسوولیت نفی تمامی شرایط تهدید و تحمیل بر فضای ملی کشور است).(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها