جام جم سرا- یک متخصص قلب و عروق با اشاره به این‌که کاهش مصرف نمک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به فشار خون است گفت: پرفشاری خون بیماری شایعی است که معمولا انتظار می‌رود پس از سن ۴۰ سالگی اتفاق افتد اما گاهی کودکان هم فشار خونشان بالا می‌رود.
کد خبر: ۷۹۳۴۵۹
توصیه‌های «بانمک» و «بی‌نمک» برای فشارخونی‌ها!

دکتر بابک فغفوریان با بیان اینکه گاهی کودکان بر اثر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی و غدد ممکن است دچار پرفشاری خون شوند، اظهار کرد: میزان بالا بودن فشارخون بر اثر عددی که فشارخون نشان می‌دهد، مشخص می‌شود؛ به طوریکه عدد بالای ۱۴ روی ۹ را فشار خون بالا می‌گوییم که عدد اول را حداکثر و عدد بعدی را حداقل می‌نامیم. البته اندازه‌گیری فشارخون در کودکان بر اساس صدک است که صدک بالای ۹۰ را فشارخون بالا می‌گوییم.

فغفوریان تصریح کرد: میزان ابتلای زنان و مردان به فشارخون بالا یکسان است البته زنان پس از دوران یائسگی بیشتر به فشارخون بالا دچار می‌شوند.
فغفوریان تاکید کرد: برای تشخیص بیماری فشارخون بالا حتما باید فشارخون افراد در دفعات متعدد گرفته شود و تنها با یک بار به طور قطع نمی‌توان تشخیص بیماری پرفشاری خون را برای فرد داد.
این متخصص قلب و عروق توصیه کرد: تغییر و بهبود سبک زندگی به کنترل فشار خون در افراد بسیار کمک می‌کند. ورزش و تحرک بدنی نیز تاثیر شگرفی در بهبود فشارخون دارد.
وی همچنین به افراد دارای فشارخون بالا تاکید کرد: نمک اضافی را از سر سفره خود حذف کنند و هرگز خودسرانه مصرف داروهای کنترل فشار خون را قطع نکنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها