سفر پر حاشیه قهرمان آمریکایی پرورش اندام جهان به ایران در نهایت پس از 48 ساعت بی‌برنامگی و سردرگمی، پایان یافت.
کد خبر: ۷۹۱۶۵۵
48 ساعت سردرگمی با رونی کلمن

خبر حضور رونی کلمن چهره سرشناس پرورش اندام آمریکا در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد که پیش از سفر، بسیاری تلاش می‌کردند تا حضور او را به نام خود بزنند، اما درست بعد از سفر کسی مسئولیت این سفر را بر عهده نگرفت و برخی نیز در این میان از حضور این مهمان در ایران ابراز بی‌اطلاعی کردند.

پرافتخارترین ورزشکار رشته پرورش اندام جهان هفته گذشته به ایران سفر کرد تا به عنوان مدرس در یک سمینار دو روزه حضور پیدا کند؛ سفری پر از حاشیه که در نهایت هیچ دستاوردی را برای ورزش ایران به همراه نداشت.

خبر حضور رونی کلمن و ممدوح الصبیاح، ملقب به "بیگ رمی" یکی از بهترین ورزشکاران پرورش اندام جهان در ایران روز یازدهم اسفندماه 93 بر روی سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران قرار گرفت و سر و صدای زیادی را در فضای مجازی به راه انداخت.

در خبر سایت فدراسیون پرورش اندام آمده بود: "این سمینار بین المللی با مشارکت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و گروه پرشیا برگزار می‌شود." ثبت نام این سمینار از روز 20 اسفندماه سال 93 آغاز شد و تا 27 فروردین ماه امسال نیز ادامه پیدا کرد."

پس از این فراخوان، شمار زیادی از علاقه‌مندان و باشگاه‌داران برای حضور در این سمینار اعلام آمادگی کردند اما از همان ابتدا مبالغ سنگین و البته عجیب ثبت نام برای بسیاری تعجب آور بود.

نکته قابل توجه قیمت‌هایی بود که برای ثبت نام در این سمینار در نظر گرفته شده بود. پکیج‌هایی که از 550 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

پکیج VIP این سمینار با مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف اول سمینار، عکس یادگاری با کلمن و بیگ رمی، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رییس فدراسیون و کلمن.

بسته B با قیمت ۸۵۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف‌های ابتدایی، عکس یادگاری با رونی کلمن، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون و کلمن.

بسته C با قیمت ۶۵۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف وسط، عکس یادگاری با کلمن، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون و کلمن.

بسته D با قیمت ۵۵۰ هزار تومان شامل حضور در صندلی‌های ردیف انتهایی، تی شرت با امضای کلمن، اهدای گواهینامه با مهر رئیس فدراسیون و کلمن.

همچنین در نشست خبری فدراسیون بدنسازی که روز 17 فروردین ماه برگزار شد از هزینه 150 هزار دلاری حضور کلمن در ایران خبر داده شد.

علیرضا نجفی، مسئول برگزاری این سمینار و آوردن رونی کلمن به ایران در مورد هزینه آوردن او گفته بود: حدودا بین 100 تا 150 هزار دلار هزینه حضور سه روزه این قهرمان در ایران است.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات بدست آمده رونی کلمن با مبالغ بسیار پایین تر به کشورهای مختلف جهان سفر می کند و مبلغ گفته شده از سوی برگزارکنندگان سمینار چیزی در حدود 10 برابر مبلغی است که این ورزشکار برای حضور در کشورهای مختلف دریافت می کند.

اما درست بعد از سفر رونی کلمن مشکلات آغاز شد. لغو کلاسهای بانوان و مردان و در نهایت نیز سفر بدون دستاورد این قهرمان پرورش اندام جهان سوالات زیادی را مطرح کرد. اینکه سفر رونی کلمن از چه طریقی و با چه واسطه ای به ایران صورت گرفته است؟ اینکه چرا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از مسئولیت های این سفر شانه خالی می کند؟ هزینه هایی که برای این سفر در نظر گرفته شده با چه معیاری و چه ضابطه ای تعیین شده است؟

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز "مصلحت" را علت لغو شدن کلاسهای این همایش اعلام کرده بود. ناصر پورعلی فرد ددر پاسخ به این پرسش که دلایل لغو حضور رونی کلمن در سمینار آموزشی چه بود؟ اظهار کرد: به دلایل خاصی برگزار نشد که حتما مصلحت بوده است!

اما شنیده می‌شود نهادهای بالادستی نظارتی اجازه برگزاری این دوره‌های آموزشی را نداده‌اند و ظاهرا سوابق، عملکر‌دها و اظهارنظر‌های غیر ورزشی رونی کلمن دلیل مخالفت این نهادها با برگزاری سمینار رونی کلمن در ایران بوده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها