در تجاوز جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهر حرض استان حجه یمن دو تن شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۷۹۱۳۹۹
یمن همچنان زیر آتش جنگنده‌های سعودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، همچنین جنگنده ها و توپخانه‌های سعودی، مناطق خورمکَسَر در عدن و ظهیر در صعده را هدف قراردادند. سعودی ها طی دو روزگذشته،30 بار یمن را بمباران کرده‌اند. همزمان در درگیری بین انصارالله و نیروهای منصور هادی در تعز، ضالح و مآرب 15 تن کشته و شماری زخمی شدند.

همچنین ارتش و نیروهای مردمی یمن موفق شدند: نیروهای القاعده را از منطقه حمراء در غرب مارب بیرون براندند. صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» اعلام کرد: ازآغازحملات جنگنده های سعودی به یمن تاکنون بیش از 115کودک، جان باخته‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: مقامات آمریکا روز جمعه گفتند یک ناو هواپیمابر و یک کشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده آمریکا که در سواحل یمن مستقر شده بود در حال ترک این منطقه و بازگشت به خلیج فارس است.

هفت کشتی رزمی دیگر آمریکا در خلیج عدن و آب‌های مجاور یمن باقی خواهند ماند.

با ادامه درگیری ها در یمن وحملات هوایی عربستان ، آمریکا و برخی کشورها غربی در خصوص بروز بحران انسانی در یمن و نیز افزایش فعالیت های گروه های مسلح تندرو وابسته به القاعده در این کشور ابراز نگرانی کردند .

گروه داعش پنجشنبه شب با انتشار یک فیلم ویدیویی اعلام کرد نیروهای وابسته به این گروه در حال کسب آموزش های نظامی لازم در یمن هستند.

جنگنده های عربستانی نیز دیروز تعز را بمباران کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها