خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: مذاکره کننده ارشد تهران امروز جمعه اعلام کرد که ایران و شش قدرت جهان در جریان تلاش خود برای دستیابی به توافقی نهایی تا ضرب الاجل 30 ژوئن، پیشرفتی خوب اما کند داشته اند.
کد خبر: ۷۹۱۲۵۹
ایران از پیشرفت تدریجی مذاکرات هسته ای خبر داد

براساس این گزارش، دیپلمات ها در حال مذاکره برای پرکردن شکاف های موجود در توافقنامه مربوط به تعیین چارچوب هستند که در دوم آوریل حاصل شده و ضمن مهار برنامه هسته ایران نگرانی های غرب را در مورد تولید بمب اتمی از سوی این کشور تسکین داده در عوض تحریم های بین المللی علیه ایران را کاهش خواهد داد.

ایران گفته است که این تحریم ها باید به محض امضای توافق نهایی از میان برداشته شوند.آمریکا خواستار لغو تدریجی این محدودیت ها است.

تلویزیون دولتی ایران از عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران نقل کرد که «پیشرفت خوبی حاصل شده ... ما در مراحل اولیه ایم و شتاب آن کند ولی خوب است».

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها و آمریکا در مورد لغو تحریم ها، شفاف سازی های خوبی در مورد لغو تحریم ها کردند، افزود: تهیه پیش نویس متن آغاز شده است.

این دیپلمات ها همچنین باید جزئیات مربوط به آینده برنامه تحقیقات و توسعه هسته ای ایران، چشم انداز نظام نظارت دیده بان اتمی سازمان ملل و نوع اورانیومی را که تهران مجاز به حفظ آن است، مشخص کنند.

نشست های دو جانبه اوایل هفته جاری با هلگا اشمید، مدیر امور سیاسی اتحادیه اروپا و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با نشست هایی با حضور نمایندگان روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان دنبال خواهد شد.

انتظار می رود که جان کری و محمدجواد ظریف وزیران خارجه آمریکا و ایران هفته آینده ملاقات کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها