معاون وزیر خارجه در تماس تلفنی با رییس صلیب سرخ جهانی:

عربستان برای ارسال کمک به یمن همراهی نمی کند

معاون وزیر خارجه در تماسی تلفنی با رییس صلیب سرخ جهانی راه کارهای ارسال کمک به مردم یمن را مورد بررسی قرار داد و در عین حال گفت: عربستان سعودی جهت ارسال کمک های انسان دوستانه و انتقال مجروحین یمنی برای مداوای کامل، همراهی نمی کند.
کد خبر: ۷۹۱۲۲۰
عربستان برای ارسال کمک به یمن همراهی نمی کند

حسین امیرعبداللهیان امروز در گفت و گوی تلفنی با پیتر ماوور با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در یمن، خواستار تحرک بیشتر جامعه بین المللی برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن شد.

وی افزود: حملات عربستان سعودی به یمن به صورت کامل متوقف نشده است و عملیات نظامی علیه این کشور ادامه دارد.

امیرعبداللهیان گفت: در دو روز گذشته دو فروند هواپیمای امدادی حامل مجروحین یمنی که در جمهوری اسلامی ایران بستری و پس از مداوا عازم کشورشان بودند و نیز کمک های انسان دوستانه و اقلام دارویی مورد نیاز مردم یمن پس از اخذ مجوزهای قانونی عازم یمن شد که متاسفانه پس از دخالت های غیرقانونی عربستان سعودی در فضای یمن و دریافت هشدار، مجبور شد یمن را ترک و دوباره به کشورمان بازگردد.

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه با توجه به نیاز شدید مردم یمن به کمک های انسان دوستانه و اقلام دارویی و پزشکی بر آمادگی کشورمان برای همکاری جدی با سازمان های بین المللی و ارسال موارد مورد نیاز مردم بی دفاع آن کشور تاکید کرد.

پیتر ماوور، رییس سازمان صلیب سرخ جهانی نیز در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از اقدامات کشورمان، اظهار داشت: پس از اعلام توقف عملیات نظامی از سوی عربستان سعودی تلاش های زیادی را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن شروع کرده و رایزنی های فشرده ای با عربستان سعودی در این زمینه انجام داده ایم.

وی افزود: شروع عملیات امدادی به توقف کامل عملیات نظامی نیاز دارد و این سازمان به دنبال یافتن مسیری امن برای ارسال کمک ها و همچنین انتقال مجروحین یمنی است.

رییس سازمان صلیب سرخ جهانی خاطرنشان کرد: سازمان صلیب سرخ جهانی مشتاقانه از همکاری با جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن استقبال می کند.

نزدیک به یک ماه است که عربستان سعودی به همراه تعدادی کشور عربی طی عملیاتی موسوم به توفان قاطعیت مردم بی دفاع یمن و زیر ساخت های این کشور را مورد حملات هوایی قرار داده است.

اگر چه روز چهارشنبه رسانه ها از توقف حملات هوایی به یمن خبر دادند، با این حال این حملات پایان نیافته است.

ضمن اینکه عربستان از ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن جلوگیری می کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها