امام جمعه مشهد گفت: در آمریکا بین دولت و کنگره اختلاف ایجاد شد و مانند گرگ هایی که به خاطر شکاری با هم درگیر می شوند به جان هم افتادند، دولت اوباما می خواهد داستان مذاکرات به نفع آن تمام شود و در طرف دیگر جمهوری خواهان قصد دارند جلوی این امتیاز را بگیرند و قضیه را به نفع خود تمام کنند در نتیجه فضای آمریکا به یک فضای سیاه تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۹۱۲۱۱
جان کری گفت ای کاش ما هم در امریکا رهبر داشتیم

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با نقل خاطره ای از وزیر امور خارجه ابراز کرد: آقای ظریف می گفت در یکی از مذاکراتی که با وزیر امور خارجه آمریکا داشتیم، جان کری ناخودآگاه گفت ای کاش ما هم در آمریکا رهبر داشتیم.

وی افزود: در خلال توافق لوزان برخی جریان های سیاسی قصد داشتند با استفاده از این بیانیه به مرگ سیاسی خود حیات ببخشند که تدبیر و تحلیل مقام معظم رهبری مانع حرکت آنها شد.در کنار تمام دغدغه و دلواپسی هایی که عده ای دلسوز به نظام و انقلاب داشتند دو جریان منحل شده قصد داشت تا از این اتفاق بهره بگیرد و خود را دوباره مطرح کند که البته این اتفاق رخ نداد.

علم الهدی عنوان داشت: یکی از این جریانات، گروهی بودندکه در فتنه ۸۸ دچار مرگ سیاسی شده و قصد دارند از هر فرصتی استفاده کنند تا دوباره خود را مطرح کنند و هنگامی که بیانیه صادر شد به تبریک و شادباش گفتند و جشن به راه انداختند.

وی جریان دیگر را ملی گراها عنوان کرد و افزود: جریان دوم ملی گراها بودند که از ابتدای انقلاب آمریکا ستیزی را قبول نداشتند، آنها وقتی مذاکرات به نتیجه رسید معتقد بودند که این اتفاق باید ۳۵ سال پیش رخ می داد.

خطیب جمعه مشهد گفت: اما این بار نیز توسط رهبری تحلیلی انجام گرفت که افراد دغدغه دار خاطر جمع و دو گروه منحرف دیگر مجبور به عقب نشینی شدند و ضربه محکمی از سمت رهبری دریافت کردند.

آیت الله علم الهدی افزود: خوشبختانه رهبری با تثبیت اصل همدلی و همزبانی آرامش و اطمینانی را در کشور تحکیم کرده و این تیم با پشتیبانی و قدرت بیشتری وارد عرصه مذاکرات شد.

عربستان در جنگ با یمن شکست خورد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شکست آل سعود در یمن افزود: مسئله اعلام آتش بس یکطرفه از طرف طاغوت مهاجم عربستان سعودی جریان دیگری بود که در هفته گذشته اتفاق افتاد، آنها پس از شکست گفتند چون ما به اهداف خود رسیدیم حالا بمباران را متوقف می کنیم، آیا اهداف آنها بمباران بیمارستان ها و کشتن ۳ هزار انسان بیگناه بود؟

وی ادامه داد: آنها در این جنگ یک کپی از اسرائیل را در یمن نشان دادند، در دنیای اسلام حکومت سعوی خادمین حرمین شریفین و متولی بقاع متبرکه مورد توجه بوده اما امروز آنها به یک طاغوت درنده بی رحم تبدیل شده اند.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه آل سعود در این جنگ شکست خورده است گفت: آیا آنها توانستند یکی از عملیات انصارالله را متوقف کنند؟ در هنگامی که بمباران آل سعود با بیشترین حجم در حال انجام بود، انصارالله در حال پیش روی بود.

حضور ایران در «باب المندب»

امام جمعه مشهد گفت: برخی از سیاستمداران دنیا معقتدند که حرکت ناو جنگی ایران به سمت باب المندب باعث شد تا آمریکا دستور توقف جنگ را به عربستان بدهد.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه در جهت ادامه مذاکرات گفت: در نتیجه مذاکرات تا اکنون، با اینکه دشمنان ما در جهت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی بسیار از ما جلوتر هستند اما شکست های زیادی دیدند.

آیت الله علم الهدی افزود: آل سعود بیش از اینکه جانی باشد، دیوانه است.

وی افزود: امروزه هلال مقاومت از عراق و سوریه و لبنان جلوتر رفت و یمن را نیز فرا گرفت.

وی ادامه داد: امروز در روی کره زمین دو آبراه بزرگ دریایی که سرنوست اقتصاد تمام کره زمین در آنجا رقم می خورد در دست جریان مقاومت قرار گرفته است.

ایران دست روی دست نمی گذارد

وی ابراز کرد: وزیر خارجه کشورمان با اقتدار گفت که ایران قصد دخالت نظامی در یمن را ندارد اما هرگز دست روی دست نخواهیم گذاشت تا هر بلایی که می خواهند بر سر مردم یمن در بیاورند، همین یک تهدید آنها را ترساند و دست از تجاوز خود کشیدند.

امام جمعه مشهد افزود: اگر مانند یک مانور نظامی سپاه که در تنگه هرمز انجام شد، در باب المندب رخ بدهد دیگر آنها آبراهی نخواهند داشت، اما باید دانست که تمام این موفقیت ها در اثر تکان دادن یک سر انگشت امام زمان(عج) است.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: با این دو جریانی که در هفته گذشته رخ داد، داخل کشورمان امن و امان و همچنین اقتدار ایران در خارج از کشور نیز تامین شد.

دوستی مبتنی بر عاطفه اشتباه است

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به نظام رفتار اجتماعی در حوزه دوست و دوست یابی گفت: دوستی ها گاهی مبتنی بر جریان احساسی، تخیلی و عاطفی است که این دوستی ارزشی ندارد بلکه دوستی ارزشمند دوستی هدفمند است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اثر همگامی در دوستی اظهار کرد: وقتی انسان دوست و رفیقی را انتخاب می کند در حقیقت همگام برگزیده است و اگر راه و مقصد یکی نباشد دچار مشکلات زیادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی یک رفاقت نا مناسب باعث از بین رفتن تمام زندگی انسان می شود گفت: اگر دوستی در خط سیاسی، اجتماعی و فکری با انسان همسان نباشد، مسیر و راه اضافه ای بر انسان تحمیل می شود که باعث از بین رفتن وقت و انرژی جوانی می شود.

امام جمعه مشهد افزود: چه ضرورتی دارد که انسان در زندگی رفیق داشته باشد؟ رفاقت به دلیل جریان احساسی غلط است و اگر رفیقی همگام و همفکر انسان نباشد مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: ایشان می فرمایند دوستی و عشق خود را به کسی که وفا ندارد نباید داد.

وی گفت: از این حدیث می شود فهمید که دوستی یک سرمایه است، هر انسانی برای گذران یک زندگی سعادتمندانه استعداهای گوناگونی در اختیار دارد که یکی از آنها دوستی است و باید آن را به بهترین نحو استفاده کرد.

وی افزود: رفاقت به معنای دلدادگی و دلبستگی اشتباه است، هر انسانی یک دل بیشتر ندارد و آن را نیز تنها باید به خداوند داد و روش خداوند این است که در مقابل بدی و سرکشی، به انسان نیکی و خوبی عطا می کند تا شاید یک روزی انسان متوجه اشتباه خود شده و به راه حق برگردد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
United States
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
۰
۰
جانم فدای رهبر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها