هفته‌های کابوس‌وار اپل

کشف یک حفره امنیتی جدید بر روی آیفون

شرکت اپل در طول چند روز گذشته با یک رکورد جدید در زمینه کشف ایرادهای امنیتی در محصولات خود روبرو شده است و امروز نیز یک حفره امنیتی جدید در سیستم‌ عامل iOS کشف شده است.
کد خبر: ۷۹۱۰۴۴
کشف یک حفره امنیتی جدید بر روی آیفون

جام جم کلیک: شاید در طول تاریخ اپل، شرایطی که امروز بر روی این کمپانی بزرگ سایه آکنده است، هیچگاه تکرار نشود زیرا اپل در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار دارد ولی در کنار این موضوع، ضربات پی‌در‌پی به بدنه این شرکت وارد می‌شود و هر روز خبر از کشف یک ضعف ساختاری و یک حفره امنیتی جدید در محصولات این شرکت به گوش می‌رسد.

در آخرین نمونه از اکتشافات مربوط به مشکلات امنیتی در محصولات اپل، یک حفره امنیتی در سیستم‌های میزبان سیستم عامل iOS کشف شده است که به صورت بدیهی در نسخه‌های قدیمی‌تر از این سیستم عامل هم وجود خواهد داشت. این مشکل امنیتی در حقیقت یک مشکل و ایراد در معماری سیستم عامل است که اجازه می‌دهد تا حملات امنیتی برای کنترل دستگاه مورد نظر از طریق شبکه وای‌فای ممکن باشد.

این مشکل در حقیقت برای تائید کردن مجوزهای دسترسی SSL است و موجب می‌شود تا تلفن همراه یا تبلت مربوطه به یک چرخه بی پایان از خاموش و روشن شدن مبتلا شود و رفع ایراد آن بسیار دشوار باشد. این مشکلات توسط اپل مورد تائید قرار گرفته است ولی این شرکت هیچ اطلاعات تکمیلی خاصی را درباره این معضل کشف شده در همراه‌های هوشمند خود ارائه نکرده است ولی پیش‌بینی می‌شود که خود اپل نیز با مشاهده این ضعف امنیتی غافلگیر شده باشد و در حال بررسی راهکاری برای رفع عمومی این مشکل است و به علت عدم آگاهی از زمان عرضه درمان این حفره، چیزی درباره آن به رسانه‌ها نگفته است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها