بر اساس آمار به دست آمده، 1500 نرم‌افزار غیر امن، در بازار نرم‌افزاری اپل وجود دارد

کشف حفره امنیتی در 1500 نرم‌افزار آیفون و آیپد

به تازگی یک حفره امنیتی در بسیاری از نرم‌افزارهای موجود در بازار نرم‌افزاری شرکت اپل کشف شده است که می‌تواند موجب افشای داده‌های شخصی دارندگان آیفون و آیپد برای هکرها شود.
کد خبر: ۷۹۰۵۲۷
کشف حفره امنیتی در 1500 نرم‌افزار آیفون و آیپد

جام جم کلیک: ظاهرا حتی اگر خود اپل نیز از بحران امنیتی پیش آمده در طول سال‌های پیش درس گرفته باشد، بازهم توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری متعددی وجود دارند که نسبت به مقوله امنیت بی‌تفاوت هستند زیرا در آخرین آمار به دست آمده مشخص شده است که تعداد یک هزار و 500 نرم‌افزار در بازار نرم‌افزاری اپل وجود دارند که از نظر امنیتی دچار مشکل بوده و نصب آن‌ها خطر هک شدن کاربران آیفون و آیپد را بالا می‌برد.

این باگ امنیتی در حقیقت یک ساختار خاص است که موجب درهم شکستن کد‌های HTTPS می‌شود و به این ترتیب هکرها امکان دست‌یابی به اطلاعات شخصی و به ‌ظاهر امن کاربران را خواهند یافت.

متخصصان دریافته‌اند که منبع این مشکل به کدهای متن باز AFNetworking باز می‌گردد که البته این حفره امنیتی، مدت‌ها پیش توسط طراحان این کد کشف و رفع شده بود ولی مشکل اصلی از جایی نشات می‌گیرد که بسیاری از نرم‌افزارها هنوز از نسخه قدیمی آن استفاده می‌کنند.

البته این نوع از مشکل امنیتی برای کاربران خطر از دست دادن تمامی اطلاعات را به همراه نخواهد داشت زیرا هکرها از طریق این باگ می‌توانند تنها به اطلاعات موجود بر روی یک نرم‌افزار خاص دسترسی پیدا کنند و برای نمونه نرم‌افزار بازار بزرگ علی‌بابا که در لیست نرم‌افزارهای مبتلا به این باگ قرار دارد می‌تواند موجب شود تا اطلاعات کاربری شما بر روی این سایت لو برود ولی هنگامی که از نرم‌افزار آمازون پس از این نرم‌افزار استفاده کنید، اطلاعات انتقال یافته بین شما و سایت آمازون، امن باقی خواهند ماند. شایان ذکر است که اپل هنوز هیچ عکس‌العملی نسبت به این موضوع از خود نشان نداده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها