جام جم سرا- یک متخصص کلیه درباره ارتباط چاقی و اضافه وزن با فشار خون و نهایتا ابتلا به بیماری‌های کلیوی هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۰۵۱۴
ارتباط مشکل‌ساز فشارخون با اضافه وزن

دکتر فرخ‌لقا احمدی با اشاره به اینکه نوع عادت‌های غذایی و فعالیت‌های فیزیکی در خطر مرگ و میر مداخله‌گر هستند، گفت: درمان‌های غیر دارویی برای کاهش فشارخون خطر حمله قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

وی گفت: برای درمان فشار خون نمی‌توان بر روی ژنتیک و‌ نژاد مانور داد، چرا که این عوامل از ویژگی‌های ذاتی هستند اما می‌توان فاکتورهای محیطی را اساس درمان فشارخون قرار داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه اکثر مطالعات درمانی فشارخون، جوامع را با تغییر رژیم غذایی اصلاح کرده‌اند، خاطر نشان کرد: این مطالعات ثابت می‌کند که با کاهش وزن، عدم استفاده از دخانیات، کاهش مصرف نمک و الکل می‌توان فشارخون را به حداقل رساند؛ این در حالی‌ست که ۶۵ درصد مبتلایان به فشارخون از اضافه وزن رنج می‌برند.

احمدی با اشاره به اینکه افزایش فعالیت‌های ورزشی منظم از عوامل موثر برای کاهش اضافه وزن است، تصریح کرد: با توجه به پیشی گرفتن زندگی بی‌تحرکی توسط جوامع امروزی، انجام کار معمول روزانه با نشاط و فعالیت‌های بیشتر می‌تواند از جمله اقدامات اولیه به سوی کاهش اضافه وزن باشد؛ چرا که ورزش منظم به مدت نیم ساعت در روز می‌تواند منجر به کاهش خطر فشارخون شود.

این متخصص کلیه همچنین با اشاره به اینکه کاهش اختلال‌شناختی در افراد مسن از جمله اهمیت ورزش در تمامی گروه‌های سنی است، یادآور شد: کاهش حساسیت به انسولین، ایجاد تغییرات در مراحل التهابی و عروقی و پیشگیری از فشارخون به دنبال ورزش منظم روزانه است که اهمیت ورزش در سلامت افراد جامعه را مشخص می‌کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها