کورتانا برای اندروید، شایعه‌ دوست داشتنی یا دروغ زشت؟

هکرها کورتانا را به اندروید می‌آورند

به نظر می‌رسد که سرانجام کورتانا به اندروید راه خواهد یافت ولی این امر توسط مایکروسافت یا گوگل انجام نخواهد شد بلکه هکرها تصمیم به پورت کردن این قابلیت بر روی اندروید دارند.
کد خبر: ۷۹۰۱۳۹
هکرها کورتانا را به اندروید می‌آورند

جام جم کلیک: از زمانی که سیستم‌ عامل ویندوز فون، تحت نظارت و رهبری ساتیا نادلا بر روی مایکروسافت شروع به پوست انداختن کرد، بزرگ‌ترین رخدادهای ممکن برای این سیستم عامل را باید خریداری شدن بخش تولید ویندوزفون‌های نوکیا توسط مایکروسافت و پس از آن نیز عرضه سیستم سخنگوی کورتانا دانست.

کورتانا در ابتدای امر با سیری مقایسه می‌شد ولی بسیاری از کارشناسان با بررسی آن به برتری کورتانا بر نمونه مشابه تولید اپل رای دادند و این قابلیت به یکی از کلیدی‌ترین عناصر جذب موجی جدید از مخاطبین به سوی سیستم عامل همراه مایکروسافت منتهی شد.

در طول این ماجرا دوستداران سیستم عامل اندروید، کمبود یک سیستم دستیار سخنگو را بیش از پیش حس می‌کنند ولی به‌صورت طبیعی شرکت مایکروسافت دوست ندارد تا مرغ تخم‌طلای خود را از دست بدهد. این امر موجب سرخوردگی بسیاری از هواداران اندروید شده است ولی برخی از هواداران اندروید نیز دست‌ به کار شده‌اند تا موانع پیش روی تحقق رویای کورتانا برای اندروید را از پیش رو بردارند.

شایعاتی به گوش می‌رسد که بر اساس آن گروهی از هکرها در حال آماده کردن یک نسخه پورت شده از کورتانا هستند که می‌تواند بر روی اندروید کار کند. علیرغم پخش این شایعه به‌نظر نمی‌رسد که مایکروسافت اجازه چنین کاری را بدهد و حتی در صورت تحقق چنین امری نیز احتمالا گوگل به مایکروسافت در راه حفاظت از اختراع ثبت شده خود کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است که مایکروسافت و گوگل هنوز نسبت به این شایعه عکس‌العمل خاصی را نشان نداده‌اند ولی به احتمال فراوان در صورت عرضه رسمی کورتانا برای اندروید توسط هکرها شاهد یک پرونده قانونی در این باره باشیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها