مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: هجوم خارجی‌ها برای برگزاری نمایشگاه در ایران در تاریخ صنعت نمایشگاهی کشور بی‌نظیر بوده و استقبال هرگز تا این حد نبوده است.
کد خبر: ۷۸۹۵۵۹
هجوم خارجی‌ها برای برپایی نمایشگاه در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین اسفهبدی با بیان این‌که ایران سابقه طولانی در برگزاری نمایشگاه دارد، افزود: اقدامات دولت تدبیر و امید در تنش‌زدایی و تقویت تعامل با دنیا، شرایط حضور شرکت‌های خارجی و مشارکت آنها در نمایشگاه‌های ایران را بیشتر کرده است.

وی با تاکید بر این‌که صاحب‌نامان عرصه نمایشگاهی جهان درخواست برگزاری نمایشگاه از ایران را دارند، یادآور شد: درخواست خارجی‌ها هم به صورت مشارکت است و هم درخواست برگزاری نمایشگاه اختصاصی را دارند. برای نمونه هانوفر، مونیخ و فرانکفورت که در دنیا صاحب نام هستند، این درخواست را به ایران ارائه داده‌اند و کشورهای مهمی از ما خواسته‌اند به هر روشی که ممکن است ‌همکاری‌ها را افزایش دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که سال گذشته سه نمایشگاه اختصاصی در تهران برگزار شد، گفت: کره ‌جنوبی، ایتالیا و ترکیه کشورهایی بودند که نمایشگاه برگزار کردند و امسال هم درخواست‌های زیادی داریم، اما متاسفانه تقویم نمایشگاهی‌کشور پر می‌شود و خیلی از کشورها پشت در می‌مانند.

اسفهبدی افزود: از حضور همه کشورها در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی ایران استقبال می‌کنیم و علاقه‌مند به پذیرش همه متقاضیان هستیم و تلاش می‌کنیم که برخی از آنها را به شهرستان‌‌ها هدایت کنیم.

برگزاری نمایشگاه در سال 94 بدون افزایش هزینه

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: در سال 94 حتی یک ریال هم به هزینه‌های برگزاری نمایشگاه اضافه نشده که در جهت حمایت از فعالان این صنعت است.

وی اضافه کرد: البته در کنار این تصمیم، تغییری هم در ارائه خدمات ایجاد کردیم و مجریان نمایشگاهی که از شرکت‌ها برای حضورشان پول دریافت می‌کنند، باید خودشان در ارائه خدمات نیز کمک کنند؛ یعنی از محل درآمدشان، خدمات ویژه‌ای ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد: درصددیم حضور فعالان را در عرصه نمایشگاهی تقویت کنیم و امیدواریم با رفع تحریم‌ها در سال جاری شاهد تحولی جدید در این صنعت باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها