وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه «جی ۷» در آلمان گفت که مطمئن است دولت «باراک اوباما» می‌تواند مذاکرات هسته‌ای با ایران را به نتیجه برساند.
کد خبر: ۷۸۸۲۸۶
کری: مطمئنم مذاکرات هسته‌ای به نتیجه می رسد

به گزارش رویترز، «جان کری» روز چهارشنبه (امروز) بعد از موافقت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با امضای لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تصریح کرد که همچنان اطمینان دارد که دولت اوباما قادر است که مذاکرات هسته‌ای با ایران را به نتیجه برساند.

وزیر خارجه آمریکا بعد از ورود به آلمان برای نشست وزرای خارجه «G7» در شهر «لوبک» واقع در شمال آلمان، گفت: مسئله مهم، چالش پایان دادن به مذاکرات با ایران در ظرف مدت دو ماه و نیم آینده است.

وی افزود: دیروز، توافقی در واشنگتن در خصوص طرح کنگره حاصل آمد. من درباره توانمندی رئیس‌جمهور برای مذاکره در خصوص یک توافق و توانمندی وی برای امن‌تر کردن جهان اطمینان دارم.

کری ادامه داد که در نشست «جی ۷» در خصوص چالش به پایان رساندن مذاکرات هسته‌ای با ایران ظرف دو و نیم ماه آینده گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که کنگره قدرت بازبینی توافق هسته‌ای با ایران را دارد و با اکراه در مقابل فشارهای جمهوری‌خواهان و برخی از دموکرات‌ها برای نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 تسلیم شد.

این اظهارات کری بعد از آن مطرح شد که کمیته روابط خارجی سنا، علیرغم مخالفت‌های کاخ سفید به اتفاق آراء لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران را به تصویب درآورد.

کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی اعمال اصلاحاتی در یک طرح سنا برای نظارت بر توافق احتمالی آینده با ایران، باراک اوباما آن را امضا خواهد کرد.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان که میزبان نشست «جی ۷» است، تصریح کرد که وزرای خارجه این گروه درباره توافق بین دولت آمریکا و کنگره در خصوص لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردند و تصریح کرد که این لایحه «تأثیر خاصی در خصوص مسئله رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران تا مهلت ۳۰ ژوئن خواهد داشت».

وی ادامه داد، موضوعات دیگری از جمله درگیری‌های خاورمیانه، چشم‌انداز صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و تلاش برای مقابله با تکفیری‌های داعش، شیوع ابولا در غرب آفریقا، تأثیر تغییرات اقلیمی بر ثبات سیاسی آفریقا و آسیا و درگیری‌های اوکراین مورد بحث قرار گرفت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها