اذعان مذاکره کننده ارشد آمریکا به فرهنگ مقاومت ایرانیان

تحریم‌ها نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند

رییس مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه:

لازمه توافق ایران و 1+5 برداشته شدن تحریم هاست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه توافق ایران و گروه 1+5 برداشته شدن بی قید و شرط تمام تحریم هایی است که ظالمانه در حق ایران وضع شده اند.
کد خبر: ۷۸۸۲۵۳
لازمه توافق ایران و 1+5 برداشته شدن تحریم هاست

علی لاریجانی امروز چهارشنبه در یادواره شهدای شهرستان کرمانشاه در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: حرف ما همان حرفی است که از ابتدای مذاکرات توسط مسئولان کشور بخصوص رهبر معظم انقلاب عنوان شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر غرب به دنبال نتیجه در مذاکرات و امضای توافق با ایران است، باید همه تحریم ها برداشته شود.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی مقام های آمریکایی که مدعی شدند باید توافقنامه هسته ای با ایران به تصویب کنگره برسد، یادآور شد: مشکلات داخلی آمریکا ربطی به ما ندارد و آنها نمی توانند با دغل کاری و فریب و به بهانه فشار کنگره این کشور، مذاکرات هسته ای را تحت تاثیر قرار دهند.

لاریجانی با اشاره به این که مشکلات داخلی آمریکا به خود این کشور مربوط است، گفت: ایران از موضع خود ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد و بر تصمیمات قبلی خود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها آن را تکرار کرده اند، پافشاری دارد.

انتقاد از سکوت معنادار کشورهای اسلامی در قبال فجایع منطقه

رییس مجلس شورای اسلامی به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی و یا همراهی آنان در قبال فجایع صورت گرفته، افزود: طی سال های اخیر شعله جنگ در مناطق مختلف خاورمیانه شعله ور شد که برخی کشورهای اسلامی به بهانه های واهی مانند این که این جنگ شیعه و سنی است و یا آن که جنگ فارس ها است، سکوت معناداری را در پیش گرفته اند که جای تاسف دارد.

وی افزود: در زمان جنگ 33 روزه لبنان، ایران به کمک حزب الله و مردم این کشور مسلمان شتافت اما برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان به رژیم صهیونیستی کمک کرده و برخی دیگر نیز به بهانه این که این جنگ شیعه و سنی است از کمک به کشور مسلمان دیگر امتناع کردند.

لاریجانی گفت: در جنگ غزه که شاهد تجاوز آشکار صهیونیست ها به غزه و فلسطین بودیم، ایران باز هم به کمک مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین شتافت اما همان کشورها باز هم در بهانه ای واهی آن را جنگ «فارس ها» نامیدند و حمایتی نکردند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی نیز کشوری که داعیه مذهبی بودن دارد، به این خاطر که یمن از زیر سلطه آنها در حال خارج شدن است، حمله به مردم مظلوم این کشور اسلامی را آغاز کرده و بازهم شاهد سکوت کشورهای اسلامی در قبال این قضیه هستیم.

ایران از مردم سالاری در تمام کشورها حمایت می کند

رییس قوه مقننه با تاکید بر این که ایران هرگز در امور سیاسی و داخلی سایر کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد، گفت: در عین حال ایران اسلامی از مردم سالاری در سایر کشورها حمایت می کند.

در تمدن جدید غرب اضطراب موج می زند

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در تمدن جدید غرب اضطراب موج می زند و همه فکر و ذهن آنها وابسته به مادیات شده است، افزود: در این تمدن هر روز شاهد فروپاشی بیشتر خانواده ها هستیم و اخلاق به طور کامل رنگ باخته است و علاوه بر این زندگی اجتماعی آنها نیز مملو از مشکلات و نزاع بر سر قدرت است.

وی یادآور شد: جنگ های جهانی اول و دوم که موجب کشته شدن میلیون ها انسان بی گناه شد، در ابتدای ظهور تمدن نوین غرب به راه افتاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در مقابل این رویکرد غربی، ماهیت تفکر اسلامی بر مبنای ایجاد آرامش برای انسان بنا نهاده شده که این هم به خاطر وجود روحیه استقامت و تفکر مجاهدانه است.

اقتصاد کشور باید مردمی شود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مردمی شدن اقتصاد گفت: به این قضیه نیز باید نگاهی مجاهدانه داشت تا بدین وسیله مشکلات کشور نظیر نبود رونق اقتصادی و بیکاری مرتفع شده و یا کاهش یابد.

لاریجانی با بیان این که برای تمامی مسوولان کشور بسیار دردآور است که شاهد نرخ بالای بیکاری در کشور و سایر مشکلات اقتصادی باشند، گفت: سال قبل مجلس چند قانون برای رونق کسب و کار به تصویب رساند که دولت و سایر دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا با اجرای آنها شرایط بهتری برای کشور به خصوص در سالی که مزین به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی است، اتفاق بیفتد.

وی افزود: نیاز امروز کشور اتحاد، همدلی و انسجام است تا در مسایل منطقه ای و داخلی بتوانیم مشکلات خود را مرتفع و وضعیت بهتری برای مردم ایجاد کنیم.

کرمانشاه جایگاه ویژه ای در برنامه ششم توسعه خواهد داشت

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سال 94 را سال مهمی برای کشور دانست و گفت: در این سال برنامه ششم توسعه باید تدوین و تصویب و نمای پنج سال آینده کشور ترسیم خواهد شد، برنامه ای که در آن به استان کرمانشاه توجه ویژه ای شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کرمانشاه یکی از استان های مهم مرزی است که باید برای موضوع آب و همچنین رفع بیکاری در آن سرمایه گذاری ویژه کرد که سرمایه گذاری در بخش آب آغاز شده و برای رفع مشکل بیکاری این استان به عنوان یکی از قطب های مهم کشور باید سرمایه گذاری صنعتی انجام بگیرد.

وی افزود: اهمیت کرمانشاه برای مسوولان کشور به دلیل رشادت های مردم این دیار در دوران دفاع مقدس و اهمیت منطقه ای آن به قدری است که به این استان در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای خواهد شد.

لاریجانی یادآور شد: نمایندگان این استان نیز با جدیت پیگیر مسایل و مشکلات هستند و امیدوارم با همین پیگیری ها شاهد رشد بیشتر اقتصاد این استان و کل کشور در سال جاری باشیم.

شهدا مظهر اقتدار و افتخار نظام هستند

رییس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از رشادت های شهدا، آنان را مظهر افتخار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی و بر پاسداشت نام و یاد و خاطره آنان تاکید کرد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه ای که وجود داشته باشد آن جامعه در مقابل هیچ ابرقدرتی سر تعظیم فرود نمی آورد و همین فرهنگ غنی است که سبب شد امروز ایران اسلامی یک قدرت بزرگ منطقه ای باشد.

لاریجانی با قدردانی از بانیان برگزاری یادوراه شهدای شهرستان کرمانشاه، خواستار تداوم برگزاری چنین همایش هایی شد.

استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد که چهار هزار و 400 شهید آن متعلق به شهرستان کرمانشاه است.

دیدار با نخبگان استان کرمانشاه دیگر برنامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه اش به کرمانشاه است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها