ستاره‌هایی که عذرشان از باشگاه‌هایشان خواسته می‌شود

تو دیگر جایی در تیم نداری

لیگ‌های مختلف فوتبال اروپا آرام آرام در حال نزدیک شدن به هفته‌های پایانی است. با این‌که فصل هنوز تمام نشده است، اما برخی باشگاه‌های بزرگ و کوچک اروپایی برنامه‌های مختلف خود را در زمینه جذب بازیکن برای فصل آینده آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۵
تو دیگر جایی در تیم نداری

این برنامه شامل فروش برخی از بازیکنان به دلیل عملکرد ضعیف آنها در فصل جاری بوده است. البته دلایل دیگری به غیر از ضعف عملکرد فنی در این میان تاثیرگذار بوده است. در میان همه بازیکنانی که احتمالا در تابستان قرار است از باشگاه‌های خود جدا شوند چند نفری به دلیل عملکرد ضعیف فنی جایی در تیم نخواهند داشت. در ادامه شرایط چهار بازیکنی را بررسی می‌کنیم که به‌طور غیررسمی عذر آنها خواسته شده است. دو بازیکن از این چهار نفر عضو منچستر یونایتد هستند.

رادامل فالکائو

این کلمبیایی در ابتدای این فصل با پیوستن به منچستریونایتد اشتباه بزرگی مرتکب شد. او که در ابتدای فصل 2014 ـ 2013 از اتلتیکومادرید به موناکوی فرانسه پیوسته بود به طور قرضی به منچستریونایتد آمد. فالکائو که یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ لوشامپیونه فرانسه به شمار می‌رود پیش از مصدومیت فصل گذشته خود مشتریان زیادی از سرتاسر اروپا داشت که رئال مادرید یکی از مهم‌ترین مشتریان بود. چلسی و بارسلونا دیگر مشتریان او شمرده می‌شدند. فالکائو اما در ابتدای این فصل انتقالی بی‌فرجام به منچستریونایتد داشت. درواقع لوئیس فن خال سرمربی هلندی منچستریونایتد اعتقاد چندانی به این مهاجم گلزن کلمبیایی ندارد تا حتی مارادونا اسطوره بی‌بدیل فوتبال آرژانتین بابت این‌که فن خال به این مهاجم خوب و گلزن کلمبیایی بازی نمی‌دهد حسابی به این هلندی بتازد. مهاجم ملی‌پوش کلمبیایی در همان دقایق اندکی که برای یونایتد به میدان رفته چندان در گلزنی موفق نبوده است و در این میان مصدومیت‌هایی را هم تحمل کرده. فالکائو نیز در لیست مازاد قرار گرفته و در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر قطعا از یونایتد جدا خواهد شد، اما این‌که به چه تیمی خواهد رفت هنوز مشخص نشده است. بازگشت به موناکو محتمل‌ترین گزینه است، اما بازگشت مجدد به لالیگای اسپانیا نیز احتمال قابل تامل دیگری است. فالکائو با روند نزولی که در یک سال اخیر تجربه کرده فاصله بسیار زیادی با آن ستاره گلزن و پرفروغ سال‌های گذشته دارد.

خاویر هرناندز

این مکزیکی که به چیچاریتو معروف است، در سال‌های اخیر چیزی جز یک بازیکن نیمکت‌نشین نبوده است. او در منچستریونایتد نیمکت‌نشین صرف بود و در ابتدای این فصل نیز به رئال مادرید پیوست، اما مگر با حضور بازیکنانی نظیر بنزما، بیل، خامس و کریستیانو رونالدو فرصتی برای بازی کردن او باقی می‌ماند؟ او اگر هم بازی کند فقط برای چند دقیقه به میدان می‌رود که این موضوع اصلا مورد رضایت وی نیست. البته این حس کاملا دوطرفه است. نه او از حضور در رئال مادرید رضایت دارد و نه کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید لزومی بر حفظ این بازیکن می‌بیند. چیچاریتو به احتمال فراوان به لیگ برتر انگلیس برمی‌گردد. گفته می‌شود استوک سیتی تیم میانه جدولی لیگ برتر انگلیس مشتری این نیمکت‌نشین مکزیکی است. رئال مادرید نیز به طور غیر‌مستقیم عذر این ملی‌پوش مکزیکی خود را خواسته است.

ماریو بالوتلی

اما می‌رسیم به جنجالی‌ترین چهره حاضر در این فهرست. ماریو که به دلیل حاشیه‌های متعددش به سوپر ماریو شهرت یافته است به‌عنوان یکی از بدترین خریدهای تاریخ باشگاه لیورپول معرفی می‌شود. جای تعجبی ندارد که تیم بندرنشین لیورپولی عذر این مهاجم ناکارآمد خود را بخواهد. بالوتلی در ابتدای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از میلان به لیورپول پیوست تا جای مهاجم بزرگی به نام لوئیس سوارز را که از لیورپول به بارسلونا رفته بود پر کند، اما بالوتلی حاشیه‌ساز نه‌تنها حتی نیمی از توانایی‌های سوارز را نداشت که حتی سایه‌ای از بالوتلی سال‌های گذشته نیز نبود. او از ابتدای پیوستن به لیورپول تا امروز که تقریبا 9 ماه می‌گذرد، فقط دردسر درست کرده است و حتی به اندازه یک مدافع هم موفق به گلزنی نشده است. برندان راجرز، سرمربی لیورپول در ابتدا فقط از این مهاجم حمایت می‌کرد. حمایت‌های او تا همین چند هفته پیش ادامه داشت، اما حوصله او نیز مانند بقیه سر رفت. دیگر فرصتی برای ماندن بالوتلی در لیورپول باقی نمانده است. مهاجم ناکارآمد و جنجالی در پایان این فصل به طور قطع از لیورپول جدا می‌شود. زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت وی به اینترمیلان تیم اسبق وی شنیده می‌شد، اما گویا اینتری‌ها از خرید وی پشیمان شده‌اند تا با این اوصاف آینده سوپرماریو کاملا مبهم به نظر برسد.

روبین فن‌پرسی

گلزن اول منچستریونایتد و آرسنال در سال‌های گذشته در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشده است. آمار ناامید‌کننده گلزنی روبین فن‌پرسی هلندی در منچستر یونایتد از یک‌سو و درخشش وین رونی از سوی دیگر باعث شد تا این هلندی در حال سپری کردن فصلی پرانتقاد باشد. البته نباید این نکته را از یاد برد که فن‌پرسی به دلیل مصدومیت با مشکلات زیادی هم روبه‌رو شد، اما به هر حال این بازیکن اکنون در آستانه خروج از اولدترافورد قرار دارد. باشگاه منچستریونایتد رسما اعلام کرده که آماده فروش فن‌پرسی است، آن هم در حالی که این مهاجم تا پایان سال 2016 با یونایتد قرارداد دارد. از پاری سن‌ژرمن به‌عنوان مقصد بعدی این بازیکن نام برده می‌شود و حتی اخباری درباره معاوضه او با ادینسون کاوانی مهاجم اروگوئه‌ای پاری سن‌ژرمن شنیده می‌شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که شاید فن‌پرسی بازگشتی پرسر و صدا به تیم سابق خود یعنی آرسنال داشته باشد که هیچ بعید نیست. اخبار دیگر حاکی از این است که باشگاه یونایتد با پرداخت پنج میلیون پوند به این مهاجم وی را بازیکن آزاد اعلام می‌کند. فن‌پرسی یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌هایی در فوتبال اروپا است که به‌طور غیرمستقیم عذر او از باشگاهش خواسته شده است.

دیلی میل‌ /‌ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها