دنیای امروز که عصر ارتباطات است، مهارت سخن گفتن و روابط عمومی یک ضرورت تلقی می شود و آن گونه که در نظر برخی سخنرانی کردن سخت است ،سخنرانی کردن آن قدرها هم سخت نیست.
کد خبر: ۷۸۶۴۷۳
کلمات و جملات، ابزار کار شما هستند

در بسیاری از مشاغل گفت و گو مستقیم و غیرمستقیم با دیگران یک اصل مهم و حیاتی است که بدون آن نمی توان کاری از پیش برد.

توانایی برقراری ارتباط با مردم و صحبت کردن اگرچه تا اندکی در وجود همه انسان ها هست، اما برای هرکاری بایستی آموزش های خاص خود را دریافت کنیم تا بتوانیم در فعالیت های کاری موفق باشیم.

کلمات و جملات ابزار کار شما هستند

مدرس فنون سخنرانی و کنفرانس با اشاره به این که کلمات و جملات شما تعیین کننده و تبیین کننده اندیشه و اهداف هستند، افزود: هر جمله و یا حتی کلمه، مانند یک ابزار در کار شما ایفای نقش می کند.

مهدی رحیمی اظهارداشت: باید بدانید که چگونه و چه موقع و کجا از این ابزار که بی نهایت است، استفاده کنید اما اگر این ابزار نابجا به کار برده شود نه تنها سودی نخواهد داشت ، بلکه به شما و موقعیت تان آسیب خواهد رساند.

هیچ کسی از ابتدا سخنران بزرگ نبوده است!

وی افزود: خوب سخن گفتن یک هنر است اما یادگیری آن بسیار ساده است، ساده تر از آنچه شما تصور می کنید. هیچ سخنران بزرگ از بدو تولد سخنران نبوده و تنها و تنها با تمرین روش های سخن گفتن، پیشرفت کرده و به جایگاه خوبی رسیده است.

این مدرس فنون سخنرانی و کنفرانس گفت: علاقه مندان به حضور در این عرصه باید بدون داشتن ترس و هرگونه افکار منفی، با یادگیری و تمرین برای رسیدن به مهارت سخنگویی تلاش کنند.

سخنرانی، آنقدرها هم سخت نیست!

وی افزود: همه انسان های سالم پتانسیل سخنگو شدن را دارند. همان طور که در زندگی روزمره مان با اعضای خانواده، دوستان، همکاران، همکلاسی ها به راحتی صحبت می کنیم، پس در فضایی حرفه ای تر هم می توان سخن گفت و افکار خود را در اختیار دیگران گذاشت.

رحیمی خاطر نشان کرد: دیل کارنگی که از او به عنوان پدر فن سخنرانی نوین یاد می شود در کتاب آیین سخنرانی خود بارها به این نکته اشاره داشته که هر انسانی در ابتدای سخنرانی خود دچار استرس و دستپاچگی می شود که طبیعی است. حتی بهترین ها هم روز اول سخنرانی را بسیار سخت گذراندند ولی به مرور به کیفیت کار آن ها افزوده شد.

در اکثر مشاغل لزوم داشتن مهارت سخن گفتن احساس می شود

مدرس فنون سخنرانی و کنفرانس افزود: در اکثر مشاغل، کم و بیش شما ناگزیر به ارتباط با مردم و صحبت کردن هستید. چه در سطح مدیریتی و کلان جامعه و چه در مشاغل خرد شما بایستی بتوانید با دیگران به گفت و گو و مذاکره بنشینید و برای رسیدن به اهداف مثبت شغلی تان نظر دیگران را جلب کنید.

وی گفت: سخن گفتن ، هم یک مهارت عمومی است و هم یک تکنیک تخصصی. در برخی اوقات ممکن است شما برای پیشبرد کارتان نیاز به مطالعه و بررسی بیشتر و دقیق تری داشته باشید. به فرض مثال فراتر از زبان مادری خود رفته و زبان خارجی بیاموزید تا از این طریق فعالیت خود را ادامه دهید.

رحیمی افزود: در کل سخنرانی و کنفرانس، شامل نکات کلی و جزیی بسیاری است که آموزش آن در پیشرفت درسی و شغلی هر انسانی می تواند سهم عمده ای داشته باشد و علاقه مندان بایستی به خوبی این نکات را فرا گیرند تا از این مهارت مفید و ضروری بتوانند حداکثر بهره را ببرند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها