دبیر کل سازمان ملل با تشریح اوضاع وخیم غیرنظامیان در یمن حملات چند روز گذشته عربستان را عامل بحرانی تر شدن شرایط این کشور اعلام کرد و از مجامع بین الملل خواست برای شکل گیری مذاکرات بین طرفین درگیری تلاش کنند.
کد خبر: ۷۸۶۲۲۵
حملات عربستان اوضاع یمن را وخیم تر کرده است

بان کی مون در نشست خبری روز پنجشنبه در مقر اصلی سازمان ملل ،ضمن تأکید بر ضرورت بازگشت طرفین درگیری به پای میز مذاکرات ، تنها راه حل بحران در یمن را گفت وگو اعلام کرد.

وی حل بحران در چارچوب تعیین شده شورای امنیت را بهترین شانس بازگشت اتحاد داخلی و حفظ تمامیت ارضی یمن ذکر کرد.

بان کی مون با اشاره به حملات عربستان، گفت: طی روزهای گذشته اوضاع در یمن چندین برابر وخیم تر از پیش شده است و حملات هوایی عربستان علیه انصارالله باعث تبدیل بحران سیاسی به جنگ تمام عیار با پیامدهای بلند مدت شده است.

وی از کلیه کشورهای عضو خواست برای بازگرداندن بی قید و شرط طرفین درگیری به مذاکره از هیچ کوششی فروگذار نکنند، اظهار کرد ، جهان توان دیدن اوضاعی مشابه جرم و جنایات در سوریه و لیبی را در یمن ندارد.

سازمان ملل همواره عنوان کرد، درست زمانی که با تشکیل دولت جدید انصارالله، یمن در مسیرمردمی شدن و دموکراسی و ثبات سیاسی در حرکت بود، اوضاع این کشور به وخامت کشیده شده است.

وی با تشریح اوضاع اسفبار یمن گفت، حتی پیش از وقوع بحران در یمن این کشورشدیدا وابسته به کمک های انسان دوستانه سازمان ملل بود بطوری که کمک های دریافتی این کشور با مجموع 9 کشور منطقه ساحل برابری می کرد و در حال حاضر این نیازها به دو برابر افزایش یافته است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها