بسیاری از مشتریان اپل پس از نصب iOS 8.3 با مشکل روبرو شدند

ایراد در حسگر اثر انگشت آیفون 6

بسته جدید به‌روزرسانی سیستم‌عامل همراه اپل به‌تازگی عرضه شده است ولی به‌نظر می‌رسد که این نسخه از آی.او.اس با یک مشکل بسیار بزرگ همراه است و در آن بسیاری از امکانات حسگرهای اثر انگشت، از کار خواهد افتاد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۷
ایراد در حسگر اثر انگشت آیفون 6

جام جم کلیک: شرکت اپل در هنگام عرضه کردن تلفن‌های همراه هوشمند آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، مانور رسانه‌ای بسیاری را بر روی استفاده از حسگر اثر انگشت در این تلفن همراه هوشمند داده و اعلام کرده بود که خدمات بسیاری را به واسطه این حسگر به کاربران عرضه خواهد کرد. در عمل نیز پس از عرضه این دستگاه موارد زیادی به کمک این امکان، ساده‌سازی شده بودند، کاربران می‌توانستند برای استفاده از بازارهای نرم‌افزاری و یا امکانات پرداخت آنلاین خود با کمک اثر انگشت خود، هویت را تائید کرده و به‌سادگی برای پرداخت اقدام کنند.

چند روز پیش بود که اپل اعلام کرد که نسخه جدیدی از iOS یعنی نسخه 8.3 از این سیستم عامل برای بارگذاری بر روی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس آماده است ولی در طول مدت زمانی بسیار کوتاه، مشکلات این بسته به‌روزرسانی، خود را نشان دادند. بزرگ‌ترین موردی که تقریبا تمامی کاربران با آن مشکل داشته‌اند مربوط به استفاده از حسگر اثر انگشت موجود بر روی این دستگاه بوده است.

با به‌روزرسانی به نسخه 8.3 از سیستم‌عامل iOS، امکانات تائید هویت توسط سیستم شناسایی اثر انگشت از کار خواهد افتاد. البته حسگر اثر انگشت برای دو مورد اپل پی و بازکردن قفل دستگاه به خوبی کار می‌کند ولی نمی‌توان انتظار داشت که سایر امکانات، مانند سابق کارکنند.

شایان ذکر است که اپل در حال بررسی شرایط برای رفع هرچه‌سریع‌تر این مشکل است و سعی دارد تا امکانات ارزشمند محصولات خود را به کاربران آیفون بازگرداند ولی این امر ممکن است چند روز به‌طول بینجامد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها