سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن قدرت آن را دارد که دشت ها ، کوهها و بیابان های یمن را به قبرستان متجاوزان تبدیل کند.
کد خبر: ۷۸۶۱۹۶
یمن را به قبرستان متجاوزان سعودی تبدیل می کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:سرهنگ شرف لقمان سخنگوی وزارت دفاع یمن، در اولین کنفرانس خبری خود تاکید کرد: صنعا فرصتی را به ملتهای عرب ازجمله مردم عربستان می دهد تا به وجدان خود مراجعه کنند و برای متوقف شدن حملات ضد یمن دولتهایشان را تحت فشار قرار دهند.

شرف لقمان ادامه داد: مردم یمن هیچگاه گمان نمی کردند که برادرانشان در عربستان به منبع اصلی تعرض و تجاوز به یمن تبدیل شوند.

وی گفت: هدف آل سعود از حملات هوائی به یمن ایجاد فقر و گرسنگی و به زانو درآوردن مردم یمن برای مجبور کردن آنها به تسلیم شدن است.

انفجار درپایگاه نظامی صنعا

شبکه العالم از بروز آتش سوزی و انفجار در پایگاه نظامی الصباحه واقع در غرب صنعا خبر داد. این حادثه پس از چهار حمله هوایی جنگنده های سعودی به این پایگاه رخ داد.

ازسوی دیگرشبکه الجزیره از حملات هوایی شدید جنگنده های ائتلاف موسوم به ائتلاف عربستان به فرودگاه صنعا و پایگاه نظامی الدلیمی خبر داد.

افزایش مخالفان عربستان

منابع خبری اعلام کردند، علیرغم استمرار حملات هوایی به یمن، پیشروی کمیته های مردمی و ارتش ادامه دارد و افراد و قبایل بیشتری به مخالفان تجاوز عربستان پیوسته اند.

احمد فرحات گزارش داد: درحملات هوایی جنگنده های سعودی به استان عمران شماری از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند و مردم برای بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار منازل تلاش خود را آغاز کردند.درحالی که جنگنده ها در استان عمران، یک مسجد را هدف قرار دادند در صعده هم مناطق مسکونی.انبارهای آب، خط لوله انتقال آب، فرودگاه صعده و ایستگاههای برق و گاز مورد حمله قرارگرفت.

سخنگوی ائتلاف دیدبان جنایات دشمنان یمن گفت: از ابتدای تجاوز به یمن 445 شهروند یمنی کشته شده اند و 1050 نفر زخمی شده اند که بیشترشان زن و کودک بوده اند.

دعوت علما:بپاخیزید

علما و روحانیون یمنی از مردم این کشور خواستند برای مقابله با تجاوزات سعودی ها به پا خیزند.

علمای یمنی در پایان سمینار « مسئولیت جامعه در مقابله با تجاوزات » که از سوی سازمان علمای این کشور درشهر صنعا برگزار شد از همه یمنی ها خواستند بیش از پیش همبستگی داشته باشند .

همچنین ساکنان بنی مطر در غرب صنعا با راهپیمایی عظیمی پیکر پنج زن و کودک را که درحملات هوائی آل سعود کشته شده بودند تشییع کردند.

درتحولی دیگرمردم تونس در حمایت از مردم یمن و در اعتراض به تجاوزات رژیم آل سعود به یمن تظاهرات کردند.

بمبهای آتش زا

شبکه تلویزیونی العالم نیزگزارش داد، بررسی اماکنی که عربستان سعودی در یمن مورد حمله قرار داده است نشان می دهد رژیم آل سعود از بمب هایی استفاده می کند که منجر به حریق در اماکن و قربانیان مورد حمله می شود

همزمان شماری از وکلای یمنی از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به اتهام همکاری با تجاوز رژیم آل سعود به ملت یمن و خیانت به کشور شکایت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها