به نظر می‌رسد که توییتر با دریافت پول به توسعه یک پیام نژادپرستانه کمک کرده است

رسوایی در توییتر: دریافت پول برای انتشار پیام نژادپرستانه

فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب نیز به سایت‌های فیلتر شده در ترکیه اضافه شدند

فیلترینگ شدید در ترکیه

دولت‌های مختلف دلایل متعددی برای فیلتر کردن وب‌سایت‌ها دارند ولی دولت ترکیه تنها برای سرکوب صدای مخالفان خود اقدام به فیلتر کردن وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب، توییتر و فیس‌بوک کرده است و از این امر هدف حفاظت از سلامت مردم خود را نداشته است.
کد خبر: ۷۸۵۰۷۴
فیلترینگ شدید در ترکیه

جام جم کلیک: شاید در ابتدای امر برای هر یک از ما، پدیده فیلترینگ با دشواری درک صحیح روبرو باشد ولی کافی است تا به این مثال توجه کنید تا ببینید که علت این امر چیست: اگر شما کودکی کم سن‌وسال در خانه داشته باشید و او را برای دیدن فیلم‌ها و انجام بازی‌های کامپیوتری خشن آزاد بگذارید، تنها به او و آینده او خیانت کرده‌اید زیرا او نمی‌تواند درک درستی از این موارد داشته باشد ولی شما با دیدی وسیع‌تر می‌توانید با محدود کردن او در مقابل این موارد، او را در امان نگاه دارید. دیدگاه فیلترینگ دولتی نیز چنین دیدگاهی است و به‌طور بدیهی در یک کشور اسلامی، وب‌سایت‌هایی که با تعالیم اسلامی دچار تناقض هستند و یا دارای محتوای غیر اخلاقی هستند با فیلتر شدن روبرو می‌شوند ولی تمامی این ماجراها برای دولت ترکیه کاملا غیرقابل پذیرش است زیرا در این کشور، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌صورت عجیبی دائما فیلتر و رفع فیلتر می‌شوند که این امر موجب سردرگمی کاربران اینترنت دراین کشور شده است.

در آخرین نمونه از این موارد نیز هنگامی که یک عملیات نظامی در ترکیه با پوشش تصویری در بسیاری از وب‌سایت‌ها روبرو شد، مسئولان این کشور برای چندمین بار در طول دو سال گذشته اقدام به فیلتر کردن فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر کردند. مشکل این نوع فیلترینگ این است که مسئولان این کشورها هنگامی که از حضور این وب‌سایت‌ها نفع سیاسی می‌برند، با ‌آن‌ها کاری ندارند ولی به مجرد اینکه این وب‌سایت‌ها اندکی برخلاف میل آن‌ها باشد، برای فیلتر کردن آن اقدام می‌کنند که عملا تنها سردرگمی را به همراه خواهد داشت. در این میان موضوع مهم اینجاست که هدف از این نوع فیلترینگ اعمال شده در این کشور، تنها سیاست بوده است و اهدافی درباره حفاظت از حریم شهروندان ترکیه برای دولت این کشور وجود نداشته است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها