وزیر ارتباطات با اعلام آمار پیامک‌های تبریک نوروزی اظهارداشت: طی 14 روز اول سال 94 مجموع پیامک‌های مبادله شده توسط 3 اپراتور سیار 18 میلیارد و 962 میلیون و 750 هزار پیامک بوده است که سهم پیامک‌ها برای 3 اپراتور نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است.
کد خبر: ۷۸۴۱۸۴
مبادله 19 میلیارد پیامک در نوروز 94

به گزارش جام جم کلیک: سهم قابل توجهی از پیام‌ها روی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی مبادله شده است.

محمود واعظی با اعلام تفکیک پیامک‌های نوروزی برای هر اپراتور گفت: همراه اول 10 میلیارد ، ایرانسل 8.5 میلیارد و رایتل 500 میلیون پیامک را در نوروز 94 داشته‌اند.

مکالمه و پیامک روان شد/ اینترنت همراه نیاز جدید کاربران

واعظی همچنین با اشاره به ارزیابی شبکه‌های تلفن همراه در ایام تعطیلات نوروز 94 گفت: به دلیل پیش‌بینی کمیته‌های مختلفی از پیش از تعطیلات، شبکه‌های اپراتور تلفن همراه تقویت شده بود و با راهکارهایی از جمله پیش‌بینی BTS اضافی در شهرهای توریستی و زیارتی در زمینه صوت و پیامک مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما امسال علاوه بر نیازهای صوت و پیامک، مصرف اینترنت کاربران نیز افزایش یافته بود و از نوروز امسال درس می‌گیریم تا تمهیداتی را فراهم کنیم که سال آینده برای اینترنت همراه کاربران نیز مشکلی نداشته باشیم.

بین وزرا، از همه به دکتر ظریف نزدیکترم/ راه حل بدست آمده در لوزان بسیار بزرگ است

واعظی همچنین درخصوص تاثیر تفاهم لوزان بر وضعیت ICT کشور گفت: من بین وزرا از همه به دکتر ظریف و دوستان وزارت خارجه نزدیک‌تر هستم، آنچه تاکنون در لوزان به عنوان راه حل به آن رسیده‌ایم بسیار بزرگ است و همان است که از ابتدا دنبال می‌کردیم، از ابتدا ایران دو خواسته داشت. نخست اینکه دنبال جنگ نیستیم و به دنبال فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و دوم اینکه تحریم‌ها برداشته شود.

وی توضیح داد: این تفاهم قطعاً در تمام بخش‌ها اثرگذار خواهد بود، تاکنون در تمام مناقصه‌ها رقابت بین شرکت چینی و شرکت چینی بود که امیدواریم محدودیت‌هایی که برای عرصه ICT و دیگر بخش‌های کشور بوجود آمده برطرف شود و سرعت توسعه افزایش یابد.

واکنش وزیر به صفت وزیر دیپلمات ICT

واعظی در پاسخ به اظهارنظری که وی را یک وزیر دیپلمات خطاب کرد، گفت: دیپلمات بودن بد نیست و صفت خوبی است، البته اکنون دیپلمات نیستم و در سمت وزیر ارتباطات قرار دارم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها