نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1394 فردا (یکشنبه) برگزار می شود، این در حالی است که این هفته 9 عضو دولت یازدهم در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.
کد خبر: ۷۸۴۰۴۰
9 وزیر این هفته به مجلس می روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه و پس از دو هفته تعطیلات سال جدید، اولین جلسه علنی سال 94 را برگزار می کنند و در این جلسه به بررسی طرح ها و لوایح باقی مانده از سال گذشته می پردازند.

مجلس شورای اسلامی هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.

مجلسی ها فردا به بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه های کشور را به عنوان اولین طرح در دستور کارخود دارند، سپس به رسیدگی گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعاده شده از شورای محترم نگهبان می پردازند.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش شور دوم کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی درباره طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز این هفته در مجلس رسیدگی می شوند.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح الحاق یک بند به عنوان بند(ه‍) به تبصره جزء(1) ماده (3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور، گزارش کمیسیون انرژی درباره طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران نیز این هفته مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار می گیرند.

مجلسی ها همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی، گزارش شوردوم کمیسیون انرژی درباره طرح حمایت از صنعت برق کشور، گزارش کمیسیون فرهنگی درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (این طرح توسط شورای عالی استان ها ارایه شده است)، گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند.

قرار است هفته آینده گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دوتبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش در صحن علنی قرائت شود.

نمایندگان مجلس همچنین یک نفر را به عنوان عضو در هیأت نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار انتخاب خواهند کرد.

9عضو دولت در نخستین هفته کاری94به مجلس می روند

9 عضو هیات دولت از جمله وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در اولین هفته کاری سال جدید در کمیسیون های مختلف مجلس حضور خواهند یافت.

دستور کار جلسات کمیسیون های خاص و تخصصی مجلس از شنبه 15 تا چهارشنبه 19 فروردین 94 بدین شرح است:

وزرای آموزش و پرورش و علوم و معاون علمی رییس جمهوراین هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در روز یکشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری جهت بررسی برنامه های آتی وزارتخانه های مزبور و دیدار نوروزی تشکیل جلسه می دهند.

جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی این کمیسیون در روز دوشنبه برگزار می شود.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهت بررسی برنامه های آتی وزارتخانه مزبور و دیدار نوروزی در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابند.

بررسی مشکلات بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه هفته جاری لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران(اتکا) به فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، بررسی مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و به کارگیری اتباع خارجی را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح الحاق یک تبصره به ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان، طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمولان قانون کار در دستگاه های اجرایی را بررسی می کنند.

دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیر و معاونان صندوق توسعه ملی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه، نمایندگان ناظر برای عضویت و شرکت در جلسات مجامع، هیأت ها و شوراها شامل نماینده ناظر در شورای عالی بیمه، نماینده ناظر در شورای مرکزی زکات، نماینده کارگروه اجرای ماده(39) قانون مالیات بر ارزش افزوده، نماینده ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار، نماینده ناظر در شورای اقتصاد را انتخاب می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه با مدیر و معاونان صندوق توسعه ملی و برخی از مدیران عامل بانک ها و استماع نقطه نظرهای بانکی و برنامه های آنان در سال جدید نشست مشترک برگزار می کنند.

بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه نیز طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون را بررسی می کنند.

وزرای نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مجلس

وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه برای ارایه و تشریح برنامه های سال 1394 روز یکشنبه در کمیسیون انرژی مجلس حضور می یابند.

وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه برای ارایه و تشریح برنامه های سال 1394 در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابند، همچنین دو نفر از نمایندگان متقاضی در اجرای بند(3) جزء(الف) ماده(1) قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، مجامع و سایر هیأت ها جهت عضویت ناظر در شورای عالی انرژی به مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه از سوی این کمیسیون انتخاب می شوند.

بررسی لایحه ارتقای مدیریت نقدینگی منابع عمومی دولت در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه طرح یک فوریتی بخشودگی جرائم موضوع ماده (191) قانون مالیات های مسقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات 1377 تا 1381 را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه لایحه ارتقای مدیریت نقدینگی منابع عمومی دولت، بررسی طرح اصلاح ماده (23) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را بررسی می کنند.

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه گزارش مسؤولین کارگروه علوم دارویی فرهنگستان علوم پزشکی درباره وضعیت غذا و دارو در کشور و اهمیت آن در سلامت جامعه را استماع می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه نشست مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی در وزارتخانه مزبور برگزار می کنند.

بررسی طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه در کمیسیون شوراهای مجلس

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در روز یکشنبه طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، دعوت از شهردار تهران برای ارایه برنامه های شهرداری برای سال 94 را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

وزیر صنعت و معدن در کمیسیون صنایع مجلس حضور می یابد

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز یکشنبه طرح بهینه سازی مصرف آب شرب، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران را بررسی می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات (علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، مؤید حسینی صدر نماینده خوی و چایپاره، علی ایرانپور نماینده مبارکه، محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و راور، مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب) در روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در روز سه شنبه در این کمیسیون پیگیری می شود

وزیر راه در کمیسیون عمران مجلس حضور می یابد

وزیر راه و شهرسازی، پلیس راه و هلال احمر جهت استماع گزارش عملکرد در ایام پایانی سال 1393 و ایام نوروزی 1394 روز یکشنبه در کمیسیون عمران مجلس حضور می یابد.

عملکرد در حوزه بنادر و دریانوردی در روز چهارشنبه در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می شود.

وزیر ورزش و جوانان این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد

اعضای کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه ناظرین عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را انتخاب می کنند.

وزیر ورزش و جوانان روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات (زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، علی محمد احمدی نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر، احمد شوهانی نماینده ایلام، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی، نادر قاضی پور نماینده ارومیه و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار) در این کمیسیون حضور می یابد.

بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی مجلس

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در روز یکشنبه لایحه شوراهای حل اختلاف، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصد و شصتم(160) قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان، انتخابات اعضاء هیأت رئیسه کمیسیون مشترک قضائی و حقوقی و فرهنگی جهت رسیدگی به طرح صیانت از حجاب و عفاف، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی می کنند.

نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پیرامون پدیده گردو غبار و زمین خواری

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه دونفر را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی حفاظت محیط زیست انتخاب می کنند، همچنین گزارش کارگروه آب درخصوص طرح تأمین آب کشاورزی و شرب فلات مرکزی، شرق و جنوب شرق ایران در روز یکشنبه در این کمیسیون قرائت می شود.

نشست اعضای این کمیسیون با مسؤولان محیط زیست، سازمان امور اراضی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، معاونان حقوقی وزارت دادگستری به همراه فرمانده یگان سازمان های فوق الذکر و بحث پیرامون مسایل زیست محیطی و پدیده گرد و غبار و مسائل زمین خواری در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ملاقات روز یکشنبه مورخ17 اسفند 1393 به مناسبت هفته منابع طبیعی در روز سه شنبه در این کمیسیون برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها