امام جمعه موقت تهران با موفق دانستن مذاکرات لوزان گفت: آنچه اکنون میان ایران و ۱+۵ صورت گرفته در چارچوب کلی است و درباره جزییات بعداً صحبت خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۳۶۸۴
مذاکرات هسته ای لوزان موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: در این بیانیه از لغو تحریم‌ها حرف زده شده است نه تعلیق و بالاخره آنها قبول کردند که باید لغو کنند.

وی ارتقای علمی کشور را یکی از عوامل این موفقیت دانست و گفت: این ارتقای جمهوری اسلامی ایران در دنیا بسیار عالی است که نمونه آن در وضع نظامی و صنعتی هویداست.

خطیب جمعه تهران همچنین خطاب به غرب و طرف‌های مقابل ایران در مذاکرات گفت: ما به عهدی که بستیم پایبند هستیم و شما هم به آن پایبند باشید که اگر عهد را شکستید ما هم می شکنیم بنابراین در آن صورت دیگر نگویید چرا عهد شکسته شد.

آیت الله امامی کاشانی اتهام مستمر غرب به‌ویژه امریکا درباره تلاش ایران برای رسیدن به تولید سلاح هسته ای را نادرست دانست و افزود: ایران هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای نبوده بلکه در پی استفاده از مبانی علمی هسته‌ای و انرژی هسته‌ای بوده است.

خطیب جمعه تهران با توصیه نمازگزاران به پناه بردن به حق از باطل و دعوت به تقوای الهی، خطبه نخست نماز جمعه امروز را آغاز کرد.

امامی کاشانی با اشاره به موضوع امید به آینده گفت: در دنیایی که استکبار و کفار با استفاده از حرکت ها و جنبش هایی در قالب داعش و تروریست هایی از این دست می خواهند اسلام را زشت نشان دهند، مسلمانان باید آگاه باشند و فریب آنها را نخورند.

وی با بیان مبحثی درباره عهد افزود: واژه عهد در قرآن به الفاظ گوناگونی آمده و به آن سفارش های گوناگونی شده است یکی عهد و پیمانی که افراد باهم می بندند و دیگری عهدی که در پیشگاه خدا دارند.

امام جمعه موقت تهران با تشریح مسئول بودن عهد اضافه کرد: وفای به عهد از واجبات است و وفا کردن به عهد در پیشگاه خداوند از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که خدا در روز قیامت می فرماید چرا به عهد وفا نکردید.

آیت الله امامی کاشانی گفت: برخی می گویند به عهد وفا کنید چرا که عهد به صورت یک قیافه در می آید و در پیشگاه خداوند حرف می زند و می گوید چرا به من وفا نکردید؛ پس عهد است که به ما کمک می کند یا ما را مورد محاکمه قرار می دهد.

وی گفت: در دنیای استکبار غربی که علیه اسلام این چنین بوق و کرنا می کنند و جانی هایی مانند داعش تربیت می کنند بدانند که اسلام چنین است و محمد رسول‌الله (ص) چنین است و اسلامی که در دنیای امروز در حال درخشیدن است چنین است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اخلاقیات دینی افزود: عمل کردن به پیمان ها و عهد از واجبات دینی است، شکستن پیمان، شکستن خود است و انسان از آن به جایی نمی رسد، پس اگر به کسی قولی می دهیم به آن عمل کنیم و پایبند باشیم و همیشه در نظر داشته باشیم که اگر به کسی خسارت و زیانی رساندیم و در عهد خود جفایی کردیم، روزی گریبانمان را خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها