« ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند،عرب‌ها قلیان عسلی!»

استدلال جالب مجری الجزیره درباره بیانیه هسته ای

وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 قطعا بر امنیت خاورمیانه تاثیر مثبت می گذارد.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۲
توافق هسته ای بر امنیت خاورمیانه تاثیر مثبت می گذارد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: توافق به دست آمده را از نظر تحکیم نظام حقوقی مناسبات بین المللی نمونه بارزی از حل مسایل پیچیده بین المللی از راه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک می دانیم.

در این بیانیه آمده است: شکی نیست که توافق به دست آمده در مورد برنامه هسته ای ایران بر اوضاع امنیتی خاورمیانه از جمله با توجه به مشارکت فعالانه تر ایران در حل مسایل و مناقشات منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

در توافق هسته ای اصل مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مبنی بر حق قانونی ایران برای داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز و اقدامات مربوط به غنی سازی اورانیوم با کنترل بین المللی بر آن مورد توجه قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: کارشناسان ایرانی و گروه 1+5 در فرصت باقی مانده تا پایان ماه ژوئن باید تنظیم توافقنامه نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران را به پایان برسانند که شامل تدابیر فنی و اجرای راهکارها برای حل مسایل فعالیت های هسته ای این کشور خواهد بود.

بیانیه مشترک مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 پنجشنبه شب به وسیله محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس قرائت شد که طبق آن به تمامی تحریم های ایران پایان داده خواهد شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها