هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: باتصویب یک قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل متحد، همه قطعنامه های پیشین این شورا درباره برنامه هسته ای ایران لغو خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۳۶۴۳
قطعنامه های پیشین شورای امنیت علیه ایران پایان خواهد یافت

فدریکا موگرینی پنجشنبه شب با قرائت بیانیه مشترک مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس افزود: از 22 مارس تا دو آوریل در سوییس جمع شدیم تا راه حل هایی برای رسیدن به یک توافق جامع برای اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و برداشتن تحریم ها پیدا کنیم.

موگرینی اظهار داشت: امروز یک گام مصمم برداشتیم و راه حل هایی پیدا کردیم در راستای یک راه حل های عملی مشترک بعد از کار دشوار همه طرفین که این را ممکن کرد و از تلاش همه شرکت کنندگان تشکر می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این راه حل مبنای برنامه اقدام ما در گام بعدی خواهد بود و الان می توانیم نوشتن این متن را آغاز کنیم تا یک برنامه اقدام مشترک داشته باشیم بر اساس راه حل هایی که این روزها پیدا کردیم.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: براساس این راه حل ها میزان غنی سازی اورانیوم محدود خواهد شد و تجهیزات غنی سازی در نطنز نخواهد بود و ایران متعهد می شود که بر اساس چارچوبی که دو طرف توافق کردند اقدام کند.

موگرینی تصریح کرد: همکاری های بین المللی در راستای پژوهش و تشویق و یک مجموعه بین المللی به ایران کمک خواهد کرد برای تجهیزات آب سنگین اراک که سطح آن به سطح مورد نیاز فعالیت های نظامی نباشد.

وی گفت: برای بازرسی فعالیت های ایران و نیز با توجه به پروتکل الحاقی معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای ایران، یک نظام بازرسی طراحی خواهد شد.

موگرینی افزود: ایران در یک گام بین المللی استفاده صلح آمیز هسته ای و نیز امنیت هسته ای فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همه تحریم های هسته ای در چارچوب این توافق قرار خواهد گرفت.

موگرینی تاکید کرد که یک قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه های پیشین پایان خواهد داد.

وی اظهار داشت: درباره اقدام مشترک هم در سطح سیاسی و هم در سطح کارشناسان متعهد به همکاری با ایران هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها