وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است، گفت:راه حل ها اکنون کاملا در دسترس هستند اما اینکه همه هیئت ها به عنوان خطوط کلی روی همه راه حل ها توافق کنند نیاز است که اکنون صورت گیرد.
کد خبر: ۷۸۳۶۳۳
ظریف:مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در حیاط هتل گفت: مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است هنوز به نقطه پایان نرسیده ایم و طرف ها در حال گفتگو هستند امیداوریم اگر کار خوب پیش برود امکان این باشد که تا آخر وقت امروز اقدامی صورت گیرد برای اطلاع رسانی رسمی و عمومی.

وی گفت: از ابتدا هم گفته بودیم قرار نبود توافقی امضا شود. ما همواره گفته بودیم که فقط یک توافق خواهد بود و آن توافقی است که در پایان مذاکرات در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) انجام می شود.

ظریف ادامه داد: آنچه که امیدواریم امروز انجام شود رسیدن به راه حل ها است البته در مذاکرات چند جانبه فراز و نشیب بسیار زیاداست و اکنون که با شما صحبت می کنم امید به رسیدن به راه حل های مشترک در موضوعات امید خوبی است.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا همه راه حل ها اکنون در دسترس است و این موضوع به پایان رسیده بیان کرد: راه حل ها اکنون کاملا در دسترس هستند اینکه همه هیئت ها به عنوان خطوط کلی روی همه راه حل ها توافق کنند نیاز است که اکنون صورت گیرد.

ظریف در پاسخ به این سوال که موارد اختلافی همان ۲ مورد قبلی است بیان کرد: اکنون تا حدود زیادی درباره همه موضوعات کم و بیش مسئله حل و فصل شده است ولی به این معنا نیست که همه مسائلی که قرار است در توافق نهایی بیاید کاملا مشخص است که در متن چگونه خواهد بود. قرار است اگر امروز به نقطه تفاهم برسیم در آینده نزدیکی هیئت ها شروع به کار روی متنی کنند که در آخر ژوئن قرار است متن توافق باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا جزئیات راه حل ها در بیانیه امروز منتشر خواهد شد، بیان کرد: هنوز بیانیه ای آماده نشده است و من نمی توانم درباره بیانیه ای که آماده نشده است قضاوت کنم.

ظریف در پاسخ به این سوال که مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت: انشالله فردا تهرانیم.

وزیرخارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا امشب مذاکرات به پایان می رسد، گفت: من یاد گرفتم پیش بینی نکنم. در دیپلماسی چند وجهی پیش بینی کردن امری اشتباه است. اما امیدوارم که اگر همه چیز خوب پیش برود، آخر امشب یک اطلاع رسانی رسمی داشته باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها