بازدید مجازی از موزه‌ها توسط خدمات جدید گوگل

گوگل، موزه را به خانه شما می‌آورد

تا کنون کاربران ایرانی در دسترسی به برخی سرویس‌های گوگل مثل پلی استور مشکل داشتند. اما حالا به نظر می‌رسد برخی از این محدودیت‌ها مثل دسترسی به فروشگاه پلی استور و مشکلی که در سینک شدن مخاطبان تلفن‌های اندرویدی با حساب گوگل وجود داشت، برطرف شده‌اند.
کد خبر: ۷۸۳۲۲۷
رفع برخی محدودیت‌های گوگل برای کاربران ایرانی

به گزارش جام جم کلیک: به نظر می‌رسد برخی محدودیت‌ها که پیش‌تر در سرویس‌های گوگل مشاهده می‌شد برداشته شده‌اند. هنوز بسیاری از سرویس‌های گوگل همچون Google Analytics برای کاربران ایرانی بسته است، اما این طور که به نظر می‌رسد احتمالا امکان دسترسی کامل به فروشگاه پلی استور برای کاربران ایرانی فراهم شده است. هنوز هم نمی‌توان به طور دقیق گفت که ریشه این مشکلات در دسترسی به سرویس‌های رایگان و عمومی گوگل مربوط به محدودیت‌های اینترنت در داخل کشور بوده یا خود گوگل آنها را برای کاربران ایرانی محدود کرده است. با این حال به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها از سوی گوگل و به خاطر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعمال شده‌اند.

ریشه این مشکل در هر کجا که بوده به نظر می‌رسد تا حد زیادی رفع شده باشد. حالا کاربران می‌توانند به راحتی به همه اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور دسترسی داشته و آنها را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنند. یکی دیگر از مشکلاتی که احتمالا کاربران اندروید متوجه آن شده‌اند، مشکلی است که در همگام‌سازی لیست مخاطبین با حساب گوگل وجود داشت. در واقع اگر کانتکتی را در تلفن اندرویدی خود وارد می‌کردید و آن را با حساب گوگل همگام می‌کردید، آن مخاطب نه تنها به Google Contacts اضافه نمی‌شد، بلکه مخاطب افزوده شده از لیست مخاطبین تلفن اندرویدی شما نیز حذف می‌شد. مساله‌ای که بسیار آزار دهنده بود و هر بار شما را مجبور می‌کرد تا پیش از همگام‌سازی آی‌پی دستگاهتان را به روش‌های مختلف تغییر دهید تا به اصطلاح گوگل را فریب دهید. به نظر می‌رسد این مساله نیز رفع شده و حالا با خیال راحت می‌توانید اطلاعات تماس مخاطب را در تلفن خود وارد کرده و آن را با حساب گوگل سینک کنید تا در Google Contacts نیز به آن دسترسی داشته باشید.

هنوز سرویس‌های تجاری گوگل مثل Analytics ،Business Gmail ،AdWord ،AdSense و... برای کاربران ایرانی غیرقابل استفاده‌اند، اما رفع مشکلات سرویس‌های عمومی گوگل می‌تواند خبر خوبی برای کاربرهای ایرانی باشد تا بالاخره بتوانند بدون دردسر از فروشگاه پلی استور، اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را دانلود و نصب کنند.

اگر شما هم تغییر دیگری را مشاهده کرده‌اید و سرویسی را می‌شناسید که به تازگی محدودیت‌های آن برای کاربران ایرانی برطرف شده، آن را در بخش نظرات با ما و کاربران در میان بگذارید تا این خبر کامل‌تر شود.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها