سخنگوی جنبش انصارالله گفت: آنچه که ائتلاف خوانده می شود تحت هدایت عربستان مردم بیگناه و بازارها را هدف قرار می دهد.
کد خبر: ۷۸۳۰۶۵
انصارالله برای جنگ طولانی آماده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه المسیره، محمد عبدالسلام افزود: عربستان پیش از این، جنگ با یمنی ها را تجربه کرده اما جنگ امروز از لحاظ مساحت، جغرافیا و مدیریت آن تفاوت زیادی دارد.

وی ادامه داد: ما برای جنگی بلند مدت آماده‌ایم و مردم یمن در انتظار یک اشاره عبدالملک الحوثی هستند.ما با کمک مردم جنوب یمن، تکفیری ها را متلاشی کرده‌ایم.

حملات شبانه به صنعا و جنوب یمن

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، هواپیماهای جنگنده تحت هدایت عربستان شامگاه جمعه اهداف مختلفی را در اطراف صنعا پایتخت و نیز در جنوب یمن بمباران کردند.

در این حملات هوایی، سکوی های پرتاب موشک فرودگاه بین المللی صنعا و نیز مراکز نظامی در شرق، غرب و جنوب پایتخت یمن هدف قرار گرفتند.

مجموعه کاخ ریاست جمهوری یمن نیز برای سومین بار از زمان آغاز حملات در شامگاه چهارشنبه هدف حمله قرار گرفت.

بامداد پنج شنبه 6 فروردین عربستان و چند کشور دیگر عملیات نظامی موسوم به «عاصمه الحزم» (طوفان قاطع) را به بهانه حمایت از عبده ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کردند.

نجات دو خلبان سعودی بدست نظامیان آمریکا

یک مقام وزارت دفاع آمریکا تایید کرد نظامیان آمریکایی دو خلبان سعودی را از آبهای جنوب یمن نجات دادند. گفته می شود این دو خلبان از یک جنگنده اف 15 بر فراز آبهای جنوب یمن به بیرون پریدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پس از آن که عربستان سعودی عصر پنجشنبه خواستار کمک های آمریکا شد، ناوشکن یو اس اس استرت وارد عمل شد و به هماهنگ کردن اوضاع از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جیبوتی پرداخت.

تصرف شقره در استان ابیان

جنبش انصارالله و واحدهای نظامی متحد آن جمعه شهر شقره در استان ابیان و در کنار دریای عرب را تصرف کردند.

این پیروزی به آن معناست که جنبش انصارالله می تواند تمام ورودی های زمینی به بندر عدن در فاصله یکصد کیلومتری جنوب غرب شقره را که آخرین پایگاه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن است کنترل کند.

انصارالله طی یک هفته درگیری شدید با نیروهای وفادار به منصورهادی و با وجود حملات هوایی تحت رهبری عربستان توانست کنترل بندر المخا در دریای سرخ و حومه شمالی عدن را در اختیار گیرد.

پاکسازی جلیله در استان ضالع

شبکه المنار گزارش داد: بخش زیادی از منطقه الجلیله در استان ضالع یمن توسط ارتش و کمیته های مردمی انصارالله از لوث القاعده و باقی ماندگان شبه نظامیان منصور هادی پاکسازی شد.

ترکیه کمک نظامی نمی کند

وزیر امور خارجه ترکیه حمایت نظامی آنکارا از عملیات تحت حمایت عربستان سعودی در یمن را رد کرد.

مولود چاوش اوغلو گفت: اوضاع در یمن باید در سریع ترین زمان ممکن مهار شود و نباید جنگ فرقه ای در این کشور به راه بیفتد.

چاوش اوغلو روز جمعه افزود: ما اعلام کردیم می توانیم حمایت اطلاعاتی ارائه کنیم اما حمایت نظامی ارائه نخواهیم کرد.

درخواست عبدالله صالح برای توقف حملات

شبکه الجزیره گزارش داد: علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن خواستار توقف حملات علیه این کشور و برپایی مذاکرات شد. وی همچنین خواستار انتقال مذاکرات بین گروههای یمنی به امارات عربی متحده شده است.

جنگ یمن به پیروزی عربستان ختم نمی‌شود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز خواستار توقف فوری جنگ ضد یمن شد و با این حال تاکید کرد مردم یمن پیروز خواهند شد.

وی افزود: شاهزادگان سعودی در پی این هستند که با ریختن خون نظامیان عربستان و دیگر کشورهای عربی و مردم یمن، بر این کشور مسلط شوند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت عربستان سالها است که در یمن سلطه داشته و برای تغییر مذهب قبائل یمنی تلاش کرده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد ارتش عربستان به طور قطع قویتر از ارتش آمریکا نیست و همه می دانند که آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورد و علاوه بر این همه می دانند که جنگ هوایی نمی تواند به پیروزی ختم شود پس هدف جنگ برضد یمن نابودی زیرساختها و مردم این کشور است.

رایس و هاموند: روش سیاسی راه حل بحران یمن

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا و فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس روز جمعه دستیابی به راه حل سیاسی را بهترین راه حل بحران یمن دانستند.

به گزارش رویترز، دو طرف تاکید کردند شیوه نظامی فقط درد و رنج بیشتر و بی ثباتی در منطقه را موجب خواهد شد.

در همین حال وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد : انگلیس در عملیات «عاصفه الحزم» ، کمک های فنی به عربستان ارائه می دهد.

هاموند گفت: ما با تمام توان خود به عملیات نظامی سعودیها و شورای همکاری کمک می کنیم ولی در عملیات نظامی شرکت نخواهیم کرد.

کارشناسان: یمن باتلاق عربستان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان می گویند غیرمحتمل است که حملات هوایی تحت رهبری عربستان بتواند انصارالله را شکست دهد و دخالت نظامی خطر ایجاد باتلاقی خونین و تشدید تنش را با تهران به دنبال دارد.

تحلیلگران می گویند به رغم قدرت آتش عظیم عربستان ، حملات هوایی به تنهایی تاثیر محدودی خواهد داشت.

فردریک ویری از بنیاد صلح بین المللی کارنگی در امریکا می گوید: تاریخ نشان می دهد که حملات هوایی بدون حضور متناسب نیروهای زمینی پیروزی قاطعی بوجود نمی آورد.

هشدار العبادی درباره دخالت در یمن

نخست وزیر عراق درباره حمله تجاوزکارانه عربستان سعودی و چند کشور عربی به خاک یمن هشدار داد و خواستار احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و پرهیز از دخالت در امور داخلی آن شد.

حیدر العبادی روز جمعه از جامعه بین الملل خواست برای کمک به ملت یمن و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها