دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تشکیل کارگروهی برای ارزیابی محصولات سایبری بومی

سیاست تدوین صادرات نرم‌افزار در صف تصویب شواریعالی فضای مجازی قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۱۳۹۹
تصویب قوانین جدید برای صادرات نرم‌افزار

به گزارش جام جم کلیک: معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از تدوین سیاست‌های حمایتی در جهت بهبود صادرات نرم‌افزار خبر داد و گفت: این سیاست‌ها در صف تصویب شورایعالی فضای مجازی قرار دارد.

سعید مهدیون از ورود مرکز ملی فضای مجازی به رفع مشکلات صادرات نرم‌افزار ایرانی خبر داد و گفت: برای بهبود وضعیت صادرات نرم‌افزار، بندهایی به عنوان سیاست‌های حمایتی در این بخش، به قوانین و مقررات صادرات نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه این موارد در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بررسی و به تصویب رسیده است، اظهار امیدواری کرد که با این سیاست‌ها مشکلات بر سر صادرات نرم‌افزار رفع خواهد شد و شاهد بهبود روند صادرات نرم‌افزار خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه مشکلات بسیاری برای صادرات نرم‌افزار وجود دارد و گمرک نرم‌افزار را کالا نمی‌داند افزود: در جلساتی با گمرک و سازمان امورمالیاتی، نسبت به موضوعات مورد نظر بحث شد و در نهایت برای رفع این مشکلات، بندهایی به قانون صادرات نرم‌افزار افزوده شد.

مهدیون گفت: براساس این مصوبه، پروانه صادراتی به نرم‌افزار تعلق می‌گیرد و روند صادرات نرم‌افزار سرعت داده می‌شود.

وی گفت: این موضوعات نهایی شده و هم اکنون در صف تصویب در شورایعالی فضای مجازی قرار دارد.

صنعت نرم‌افزار ایران باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، ۲ درصد تولید ناخالص ملی را از آن خود کند اما طبق برآوردهای به عمل آمده که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده توانسته تنها ۷ دهم تولید ناخالص داخلی را از آن خود کند؛ تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار نبود قوانین مشخص و حمایتی را از جمله مشکلات برای رسیدن به این هدف اعلام می‌کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها