یکی از نقاط ضعف اندروید که بعضا باعث کندی در گوشی‌های موبایل می‌شود، اجرای بدون اجازه‌ی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی است که موجب اشغال فضای رم دستگاه و در نتیجه کندی آن می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۱۲۸۷
نرم‌افزار موبایل: مدیریت برنامه‌های استارت‌آپ اندروید

به گزارش جام جم کلیک: اکثر این اپلیکیشن‌های مزاحم در هنگام روشن شدن گوشی اجرا شده و از همان لحظه در حالت اجرا باقی می‌مانند و در واقع بدون آنکه نیازی به آن‌ها داشته باشید فضای رم شما را اشغال می‌کنند. برای مثال اپلیکیشن AirDroid در هنگام بوت اولیه گوشی (روشن شدن گوشی) اجرا می‌شود در حالی که هیچ نیازی به آن نداریم و تنها هر وقت که تصمیم به انتقال فایل بین کامپیوتر و گوشی موبایل را داشته باشیم آن را اجرا می‌کنیم. اما این اپلیکیشن اجرا می‌شود و در حالت اجرا هم باقی می‌ماند و چندین مگابایت از رم را اشغال می‌کند.

بسیاری از کاربران، یک بار در روز به بخش Running App یا Task Manager گوشی خود می‌روند و اقدام به Stop کردن این اپلیکیشن‌های اضافه می‌کنند. اما طبق مثل معروف، پیشگیری بهتر از درمان است. Boot Manager اپلیکیشنی کاربردی است که به شما امکان این را می‌دهد تا تمام اپلیکیشن‌هایی که در هنگام بوت گوشی اجرا می‌شوند را مشاهده کنید و هر کدام از آن‌ها را که مایل بودید غیر فعال کنید. در واقع این اپلیکیشن مانع جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌های اضافه در هنگام بوت گوشی می‌شود و دیگر اپلیکیشن اضافه‌ای وجود نخواهد داشت که نیاز به Stop کردن آن باشد.

البته باید توجه کنید که اپلیکیشن‌هایی مانند Viber یا Kik یا... را نباید غیر فعال کنید چرا که این اپلیکیشن‌ها نیازمند اجرا در پس‌زمینه هستند تا هر هنگام که پیام جدیدی داشتید به شما اطلاع رسانی کنند و درصورتی که شما آن‌ها را غیر فعال کنید، تا زمانی که وارد اپلیکیشن مربوطه نشوید، پیغام جدیدی را مشاهده نخواهید کرد. همچنین در لیست اپلیکیشن‌هایی دیده می‌شوند که با یک علامت زرد رنگ نشانه گذاری شده‌‌اند. این اپلیکیشن‌ها از ارکان سیستمی هستند و در صورتی که آن‌ها را غیر فعال کنید ممکن است گوشی شما در بوت بعدی هرگز بالا نیاید.

استفاده از این اپلیکیشن نیازمند روت شدن دستگاه است.

دانلود رایگان نرم‌افزار Boot Manager برای اندروید از گوگل‌پلی

دانلود رایگان نرم‌افزار Boot Manager برای اندروید از مایکت

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها