زمانی که برنامه به خوبی اجرا نمی‌شود (در حالی که قبلا در اجرای آن مشکلی نبود)‌ به احتمال زیاد فایل کش (Cache) آن افزایش یافته و شما می‌بایست آن را خالی کنید.
کد خبر: ۷۸۰۹۹۸
تخلیه حافظه کش برنامه‌ها در اندروید

به گزارش جام جم کلیک: روز به روز بر تعداد کاربران سیستم عامل اندروید افزوده می‌شود و بالطبع برخی مشکلات و ناآگاهی‌ها نیز در خصوص آن اتفاق می‌افتد. همان طور که مطلع هستید در سیستم عامل اندروید از همان ابتدا برخی برنامه‌ها به‌صورت نصب شده وجود دارند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این برخی اپلیکیشن‌ها را نیز خود کاربر نصب می‌کند.

اما تمام این برنامه‌ها ممکن است روزی دچار اختلال و عملکرد نامناسب شوند و در واقع کاربر نتواند از آن‌ها استفاده کند. اما گوگل برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده است و شما می‌توانید در این مقاله شیوه بازیابی و بهبود عملکرد اپلیکیشن‌ها را در سیستم عامل اندروید فرا بگیرید.

زمانی که برنامه به خوبی اجرا نمی‌شود (در حالی که قبلا در اجرای آن مشکلی نبود)‌ به احتمال زیاد فایل کش (Cache) آن افزایش یافته و شما می‌بایست آن را خالی کنید. برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید.

اکنون صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به منو‌های پایین‌تر برسید.

منوی Apps را لمس کنید تا وارد بخش‌های مختلف آن شوید.

حال برنامه‌ای را که تصمیم دارید فایل کش آن را حذف کنید، انتخاب کرده و وارد آن شوید.

در این بخش دکمه Clear Cache را بزنید تا کش برنامه شما پاک شود. اکنون برنامه را مجددا اجرا کنید. با این کار به احتمال زیاد برنامه به‌خوبی اجرا خواهد شد اما اگر همچنان دچار مشکل است از همان صفحه‌ای که فایل کش را پاک سازی کردیم، وارد عمل شوید و دیتا یا اطلاعات برنامه را نیز حذف کنید تا برنامه شروع و تولدی دوباره داشته باشد.

برای این کار گزینه Clear Data را انتخاب کنید و سپس هشدار نمایش داده شده توسط گوشی را نیز تایید کنید. حال برنامه شما هیچ اطلاعات اضافه‌ای درون خود ندارد و می‌تواند بدون مشکل اجرا شود.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
۰
۰
مرسی

نیازمندی ها