سارق زن‌نما که پس از ورود به خانه‌ها فقط طلا و جواهرات سرقت می‌کرد، هنگام شناسایی محلی برای آخرین سرقت خود، دستگیر شد.
کد خبر: ۷۸۰۸۴۸
سارق زن‌نما فقط طلا می‌دزدید

به گزارش جام‌جم، چندی قبل دستبرد سارقان به خانه‌ای در پاکدشت به پلیس گزارش شد. بررسی‌ها نشان می‌داد، زمانی که شاکی و خانواده‌اش در مهمانی بوده‌اند، سارقان وارد خانه شده و اقدام به سرقت طلا کرده‌اند.

همزمان با شروع تحقیقات پلیسی 33 نفر دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت در شرق استان تهران شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد دزد شب‌رو فقط شیفته طلاست و وسیله دیگری را سرقت نمی‌کند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا این‌که سه روز قبل مردی در تماس با پلیس اعلام کرد، مرد ناشناسی در کوچه آنها در حال پرسه‌زنی است و به احتمال قوی قصد سرقت از خانه‌ای را دارد. همزمان با حضور پلیس، مرد جوان قصد فرار از محل را داشت که دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و گفت: مرا اشتباهی دستگیر کرده‌اید. من بیمار روانی‌ام و امروز قرص‌هایم را نخورده بودم. چند ساعت پیش از خانه خارج شدم و خانه‌ا‌م را گم کرده‌ام.

ماموران با ثبت ادعای عجیب متهم، به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند؛ اما هیچ‌کدام از آنها این مرد را نمی‌شناختند و همین موضوع باعث شد ماموران اطمینان پیدا کنند وی سارق بوده و گفته‌هایش دروغ است.

همزمان با شروع تحقیقات از متهم، ماموران به بررسی سوابق کیفری او پرداختند که معلوم شد وی نه‌تنها بیمار روانی نیست بلکه یک دزد حرفه‌ای بوده که فقط شیفته سرقت طلا از خانه‌هاست.

بنابراین با فاش شدن هویت واقعی متهم، او که راهی جز بیان حقیقت نداشت، روز گذشته به دزدی‌های سریالی‌اش اعتراف کرد و گفت: چندی پیش که از زندان آزاد شدم سرقت‌هایم را از سر گرفتم. ابتدا با پوشش زنانه در محله‌های شهرستان پاکدشت پرسه می‌زدم و خانواده‌هایی را که از خانه‌هایشان خارج می‌شدند شناسایی می‌کردم. یک ساعتی آنجا پرسه می‌زدم و بعد از اطمینان از این‌که آنها بازنمی‌گردند با تاریک شدن هوا وارد خانه‌هایشان شده و فقط طلا و جواهرات آنها را دزدیده و بعد به مالخران می‌فروختم. از فروش طلاهای سرقتی تاکنون 150 میلیون تومان پول به دست آورده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها