سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حمایت این کمیسیون برای اصلاح ساختارهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: در صورتی که ساختارهای ایران ایر اصلاح نشود این شرکت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.
کد خبر: ۷۸۰۵۱۰
اصلاح ساختارهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

مهرداد لاهوتی روز گذشته (شنبه) گفت: اگر لایحه ای تحت عنوان اصلاح ساختارهای ایران ایر پیش از فروش این شرکت به بخش خصوصی، به مجلس ارایه شود، قطعا مورد تایید این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت افزود: کمیسون عمران مجلس حمایت همه جانبه ای از چنین لایحه ای خواهد داشت زیرا هما به عنوان یک شرکت ملی حامل پرچم در سطح جهان دارای اعتبار است و با ایرلاین های دیگر نمی توان آن را مقایسه کرد این در حالی است که از وقتی این شرکت وارد فهرست شرکت های مشمول واگذاری شده، ایران ایر به شدت افت کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در عین حال تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اگر قرار است به بخش خصوصی واگذار شود تا زمانی که از حالت زیان ده به صورت کامل خارج نشده نباید واگذار شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس آمادگی دارد از لایحه اصلاح ساختارهای این شرکت حمایت کند، افزود: دولت تدبیر و امید نیز باید از اصلاح ساختارهای این شرکت هوایی که سابقه طولانی در منطقه دارد، بیش از پیش حمایت کند.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، متاسفانه در سالهای اخیر که ایران ایر وارد فهرست شرکت های قابل واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفت، این شرکت در تامین هواپیماهای مسافربری و قطعات مورد نیاز با مشکلات زیادی مواجه شده است.

لاهوتی افزود: پیشتر ایران ایر یکی از جوانترین شرکت های هوایی منطقه بود که هواپیماهای مدرنی را در اختیار داشت، اما این وضعیت سبب شد که ایران ایر در سالهای اخیر بسیار ضعیف شود به طوری که هم اکنون به طور متوسط هواپیماهای این شرکت ملی از سن بالایی برخوردار هستند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: بدون شک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حامل پرچم دارای اعتبار جهانی است در حالی که با وجود ناوگان مسن به اصطلاح با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرج
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
۰
۰
مشكل اساسی هما :الف مدیریت دولتی یعنی ضد عملكرد سود دهی - تعداد پرسنل بعضا درتهران مازاد برنیاز - تنها امتیازهای فوق العاده ممتاز خلبانان وكادر فنی این شركت ملی است كه ازافتخارات یك شركت هواپیمایی بازرگانی است - عدم برخورداری هز یك سیستم بازاریابی است . درسال 1338 پرواز هما از آبادان به آتن - لندن فعال شد درمقابل شركت BOAC شركت انگلیسی با پرواز آبادان لندن - اینجانب بعنوان بازاریاب هربامداد با همراه داشتن چندین سكه طلا بمحض با خبرشدن از برنامه مسافرت كاركنان شركت نفت كه اكثرا بصورت ماموریت عازم لندن بودند با مراجعه به درب منازل و واسطه قراردادن دوستان وبستكان مسافر وی ترغیب به انتخاب هما میگردید - تا جاییكه شركت نفت طی بخشنامه كلیه مامورین اعزامی به لندن موظف به استفاده از هما ولاغیر گردیدند - یاد آن نوع عشق به هما بخیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها