جام جم سرا: مردی ۳۳ ساله‌ام. ۵ سال با همسر اولم زندگی کردم، اما به خاطر مشکلاتی که داشتیم از هم جدا شدیم. از آن زمان با همسر دومم زندگی می‌کنم و اکنون خوشبختم، به همه چیزهایی که خواستم رسیده‌ام، اما هر وقت تنها می‌شوم همسر سابقم به ذهنم می‌آید. واقعا دوستش داشتم. چه کار باید بکنم که از یادم برود.
کد خبر: ۷۸۰۴۹۶
هر وقت تنها می‌شوم به یاد همسر سابقم می‌افتم

پاسخ مشاور: کاش بیشتر درباره علت جدایی خود از همسر قبلیتان توضیح می‌دادید تا بهتر می‌توانستم راهنماییتان کنم، اما می‌توان حدس زد که اختلافتان با همسر اولتان آن قدر جدی بوده است که به جداییتان منجر شده است.

اینکه گفته‌اید اکنون خوشبخت هستید خیلی مهم است؛ شما اکنون این احساس خوب را دارید و این نشان می‌دهد که این ۵ سال اخیر سال‌های خوبی برایتان بوده است. باز هم برای اینکه بتوانید لذت بیشتری از زندگی حال حاضرتان ببرید، مواردی را که در ادامه مطرح می‌شود، مد نظر داشته باشید.


فقط به خوشی‌های گذشته فکر نکنید

بهتر است وقتی تنها هستید و به گذشته فکر می‌کنید به دلایلی که به جدایی از همسرتان منجر شده است و هم چنین مشکلاتتان در آن زمان نیز فکر کنید و فقط به خوشی‌های آن دوران فکر نکنید چراکه باعث برانگیخته شدن احساساتتان می‌شود. شما باید بدانید که طی زمان، اگر به اشتباهاتمان در گذشته فکر نکنیم، امکان تکرار آن‌ها وجود دارد. در ضمن نیازی نیست که ما گذشته را فراموش کنیم بلکه باید فقط آن را به عنوان بخشی از زندگیمان‌‌ همان طور که بوده است قبول کنیم و سعی کنیم از اشتباهاتمان درس بگیریم و آن را تکرار نکنیم.


همسر فعلیتان را با قبلی مقایسه نکنید

باید سعی کنید که هرگز همسر کنونیتان را با همسر اولتان مقایسه نکنید. همه انسان‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند و این تفاوت‌ها باعث جذابیت می‌شود. در زندگی مشترک مهم است که ما فقط به ویژگی‌های مثبت همسرمان توجه داشته باشیم و کمک کنیم تا نقاط ضعفش را به نقطه قوت تبدیل کند.


به خوبی‌های امروزتان فکر کنید

سعی کنید در مواقع تنهاییتان به جای فکر کردن به گذشته و همسر قبلیتان، به اکنون و ویژگی‌ها و خوبی‌های همسر و زندگی مشترکتان در زمان حال فکر کنید. این را باید بدانید که ما هستیم که تصمیم می‌گیریم به چه چیزی فکر کنیم یا چه فکری را در ذهنمان ادامه دهیم.


ابراز احساساتتان را بیشتر کنید

این را بدانید که عشق و محبت ساختنی است و ما اگر خواهان به دست آوردن آن هستیم باید در ابراز آن پیش قدم شویم. برای ایجاد کانون خانوادگی گرم‌تر و پر احساستر در خانواده، باید بیشتر به ابراز احساسات به همسرتان بپردازید. محبت بیشتری بکنید و در عین حال گذشت و بخشش بیشتری را در زندگی داشته باشید تا زندگی شیرین تری را تجربه کنید. (حمید شیرازی، کار‌شناس ارشد روان شناسی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
۰
۰
برادر گرامی به گذشته برنگرد در حال زندگی كن تا پشیمان نشوی تا مبادا با فكر و یاد گذشته زندگی امروزت را متلاطم كنی قدر زمان فعلی را بدان و از زندگیت در كنار همسر و فرزندانت لذت ببر و بدان هیچ گاه هیچ زنی بعد از طلاق به گذشته فكر نمیكند گذشته ارزش فكر كردن و اندیشیدن ندارد برادر گرامی شما یك بار طعم تلخ جدایی و شكست را چشیده ای نگذار با خیاب و فكر باطل به گذشته امروزت را خراب كنی و زندگی دوباره ات را متلاشی كنی تا همسر سابقتان با افتخار به همه بگوید ویرانگر اصلی زندگی شما هستید به نظرم كسی كه یك شكست را پشت سر میگذارد باید از شكست درس عبرت بگیرد و قدر فرصت مجدد را بداند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها