وزیر امور خارجه کشورمان گفت: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، ما برنده هستیم؛ چون سرمایه‌ ای که ما در این سال‌ها جمع‌ کرده‌ایم عزت و خودباوری است.
کد خبر: ۷۷۸۸۸۷
ظریف:ما برنده هستیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد جواد ظریف امروز سه شنبه در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از مقام معظم رهبری به خاطر حمایت‌های معظم له از تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای، از آخرین اقدامات تیم مذاکره ‌کننده هسته‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های دشمنان در قالب اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و تقویت گروه‌های تروریستی به نام آزادی، بخشی از ابعاد دیگر سیاست غرب و استکبار جهانی در این راستا را تحلیل و ارزیابی کرد.

نامه‌نگاری کاری غیر دیپلماتیک است

ظریف افزود: کار دیپلماسی کاهش هزینه‌هاست لذا ما نیز از ابتدای دولت یازدهم با همین هدف اقدامات خود را انجام می دهیم.

وزیر امور خارجه با اشاره با نامه 47 سناتور امریکایی به مسئولان کشورمان مبنی بر لغو تمام توافقات در پایان دوره ریاست جمهوری اوباما گفت: در این نوع نامه‌نگاری که کاری بی‌سابقه و غیردیپلماتیک است، در واقع، به ما گفته می‌شود که ایالات متحده غیرقابل اعتماد است.

وی ادامه داد: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، ما برنده هستیم؛ چون سرمایه‌ای که ما در این سال‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم عزت و خودباوری است؛ سرمایه‌ای که قابل پس گرفتن نیست و امریکایی‌ها و غرب نیز این واقعیت را پذیرفته‌اند.

وزیر امور خارجه گفت: اما سرمایه غرب، اهرم تحریم و فشار آوردن بر سازمان ملل متحد است که از ابتدای انقلاب و پس از تسخیر لانه جاسوسی شروع شده است و چیز تازه‌ای علیه نیست.

ظریف با اشاره به دشمنی استکبار جهانی در دوره‌های مختلف عمر 36 ساله انقلاب اسلامی از جمله جنگ تحمیلی و قرارداد 598 مبنی بر پایان جنگ، بخشی از دسیسه‌های دشمنان نظام اسلامی و ایجاد موانع گوناگون آنها بر سر راه انقلاب را تشریح کرد.

توانستیم در مذاکرات نگاه طرف مقابل را تغییر دهیم

وی در ادامه از دستاوردهای گوناگون از جمله هسته‌ای با وجود تمام تحریم‌ها و روند مذاکرات و اقدامات سازنده جمهوری اسلامی سخن گفت و خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات در ماه‌های گذشته با کمک دیپلماسی سازنده جمهوری اسلامی موفق شده‌ایم بخشی از نگاه طرف‌های مذاکره‌کننده علیه کشورمان را تغییر دهیم.

ظریف ادامه داد: هر چند مذاکره با امریکایی‌ها به سبب حضور تندروها در کنگره این کشور با مشکلات مواجه است، اما ما با توکل بر خدا و دعای مردم و ائمه اطهار (ع) تلاش می‌کنیم مذاکرات را به یک نتیجه مطلوب برسانیم.

پس از اتمام سخنان ظریف وزیر امور خارجه، پنج نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با طرح سؤالات خود در مورد بخشی از سخنان آقای ظریف اظهار نظر کردند و وزیر خارجه نیز پس از استماع سخنان این نمایندگان، مطالبی بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها