پای صحبت دختری که 12 بار ترک تحصیل کرد، اما به دانشگاه رسید

دختر بلوچ: درس خواندم، اما تحقیر شدم!

کودکان «میسی»؛ عاشقان علم‌آموزی در عین محرومیت

بلوچ یعنی من [مجموعه عکس]

جام جم سرا: یک کپر شده است مدرسه؛ چند کودک، در گرما یا سرما، به عشق فراگیری علم و در عین محرومیت‌های بسیار در آن جمع می‌شوند و در سرزمینی خشک، آب را می‌خوانند. بی‌هیچ شکوه‌ای روی خاک و سنگ می‌نشینند و به گچ و تخته می‌اندیشند. آنها فرزندان مردان و زنان بلوچند. بلوچ که می‌گویم یعنی هموطنی در گوشه پایین، سمت راست کشور ما، ایران.
کد خبر: ۷۷۸۷۲۵
بلوچ یعنی من [مجموعه عکس]

روستای میسی در فاصله ۵۶ کیلومتری ایرانشهر است؛ روستایی فاقد هر گونه امکانات اولیه. زمستان امسال با همه درس‌ها و نکته‌ها و ضرب‌المثل‌هایی که آنها در مدرسه کپری خود فرا گرفتند، گذشت اما دانش آموزان این روستا، آن‌چنان که منتشرکننده تصاویر نوشته: همچنان چشم انتظار وفای به عهد وعده‌های مسئولانند تا زمستانی دیگر را در کپر درس نخوانند.

(متن: ف.حسامی/عکس: مهین محمدزاده/خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
كودكان بلوچ هم خون من، با اون چهره های بی گناه و پاكتون، انشااله سرانجام خوشی داشته باشید و در آینده ای نه چندان دور بهترین رخدادها براتون پیش بیاد.......
دل من پر از مهر من به یكایك هم میهنانمه. دوستشون دارم و بهترین ها رو براشون آرزو دارم. امید دارم روزی برسه كه همه ما ایرانی ها همچین حسی به هم داشته باشیم و بهترین ها رو برای هم بخواهیم.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
عدالت آموزشی
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
چه تعبیر دردناكی داشت این قسمت از متن: كودكانی در سرزمینی خشك، آب را می‌خوانند ... بلوچ كه می‌گویم یعنی هموطنی در گوشه پایین، سمت راست كشور ما، ایران.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
گزارشها بسیار دقیق است من خودم تو دشتیاری چابهار معلم بودم چه مصیبتها كه نكشیدیم یك اتاق گلی كه هم مدرسه هم كلاس وهم محل خواب موجوداتی مثل عقرب و رطیل و موشهای صحرایی بود ومهمتر از همه چیز اب خوردن نداشتیم سالی دو بار باران سیل اسا میامد واین اب سرمایه یكسال زندگی بود واین ابها در گودالی به اسم اوتك جمع میشد و بی ادبی نباشه از همین اب هم انسانها هم حیوانات باهم میخوردیم تازه لباسها هم در كنار همین اوتك شسته میشد واقعا در حق این هموطنان كم كاری شده است امیدوارم دولتمردان عزیز یه فكر اساسی به این مرز نشینان گرامی بنمایند در ضمن به برادران بلوچ یه نصیحت كو چولو داشتم اونم اینكه در غذاشون از فلفل كمتری استفاده كنن وهم اینكه به فرزندانشون تشویق درس خواندن كنند با تشكر
محمود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
۰
۰
من هم مثل شما در منطقه كیشكور از ایرانشهر در ÷یش همین وضع را داشتم
hesam
United Arab Emirates
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
۰
۰
دوست دارم بلوچ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها