این برنامه که YouTube Kids نام دارد، بتازگی روی گوگل‌پلی قرار گرفته و پاسخی است به والدینی که ترجیح می‌دهند کودکانشان به همه ویدئوهای به‌اشتراک گذاشته شده روی یوتیوب دسترسی نداشته باشند.
کد خبر: ۷۷۸۳۴۷
نسخه یوتیوب مخصوص کودکان ارائه شد

گوگل نسخه‌ای مخصوص کودکان برای سرویس یوتیوب منتشر کرده است. گوگل پیش از این نیز اعلام کرده بود قرار است تبلتی ویژه کودکان بسازد و به‌نظر می‌رسد جدا کردن وسایل مخصوص کودکان ـ سخت‌افزار و نرم‌افزار ـ از بزرگسالان را جدی گرفته است.

این نسخه قابلیت‌هایی در اختیار والدین قرار می‌دهد تا میزان فعالیت‌های مجازی کودکان خود را بیشتر کنترل کنند. برای مثال والدین می‌توانند مقدار زمانی را که کودکشان می‌تواند از یوتیوب کیدز ویدئو تماشا کند، مشخص کنند تا با به پایان رسیدن تایمر، اپلیکیشن به‌صورت خودکار بسته و قفل شود. همچنین اگر کودکی موضوعات بزرگسالان را جستجو کند، با پیام «چیز دیگری را امتحان کن» مواجه می‌شود. یوتیوب از محبوب‌ترین سرویس‌های گوگل است و طبق آماری که سرپرست گروه توسعه‌دهنده نسخه کودکان یوتیوب اعلام کرده هر سال تماشای یوتیوب برای سرگرمی و تفریح ۲۰۰ درصد رشد می‌کند و تعداد زیادی از این مخاطبان را خردسالان تشکیل می‌دهند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها