ادینسون کاوانی در صدر بازیکنان گل خراب‌کن در فوتبال اروپا قرار دارد

رکوردداران فرصت‌سوزی

حتی برترین و شناخته شده‌ترین بازیکنان کنونی دنیای فوتبال گاهی اوقات اشتباهاتی می‌کنند که در بسیاری از موارد این اشتباهات به ضرر تیم تمام می‌شود. یکی از این اشتباهات هدر دادن موقعیت مسلم گلزنی است.
کد خبر: ۷۷۷۳۶۳
رکوردداران فرصت‌سوزی

در موقعیت‌های مسلم گلزنی هوش و تمرکز یک بازیکن بیشتر دیده می‌شود. در این فصل از رقابت‌های لیگ‌های مختلف اروپا بازیکنان مختلف به دفعات فرصت‌های گلزنی را به هدر داده‌اند. در پنج لیگ برتر اروپا یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا، بوندس‌لیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه تا امروز موارد متعددی از هدر دادن موقعیت‌های مسلم گلزنی گزارش شده است. البته این انتظار بیهوده‌ای است که یک بازیکن هر توپی را که دریافت می‌کند تبدیل به گل کند؛ اما در اینجا منظور بازیکنانی است که طبق یک آمارگیری دقیق و ارزیابی مفصل، بیشترین موقعیت‌های گلزنی را از دست داده‌اند، آن هم موقعیت‌هایی که باید به گل تبدیل می‌شدند. ده موقعیت مسلم گلزنی از بقیه فرصت‌های هدر رفته بیشتر به چشم آمدند. افرادی که این موقعیت‌ها را به هدر دادند همان ستاره‌هایی هستند که گاهی اوقات یک تنه ناجی تیم خود می‌شوند. این بازیکن چه کسانی بودند؟

10ـ لوچیانو ویتو (ویارئال): ویتو در تیم ویارئال بازی می‌کند، ویارئالی که هم اکنون در رده ششم لالیگای اسپانیا قرار دارد. اما اگر تعلل‌های ویتو و هدر دادن فرصت‌های گلزنی از سوی او نبود، اکنون ویا رئال شاید در رتبه‌ای بالاتر قرار داشت. طبق ارزیابی و آمارگیری دقیق، ویتو تا به حال 12 شانس مسلم گلزنی را از دست داده است. او در این فصل 11 گل زد.

9ـ لوکا تونی (هلاس ورونا): مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا از گل نزن‌های این فصل سری آ ایتالیاست. او که در ورونا بازی می‌کند تا این هفته از رقابت‌های سری آ ایتالیا 9 گل زده اما در مقابل 12 گل هم نزده است. ورونا اکنون در رده پانزدهم است. گل نزدن‌‌های تونی باعث شد این تیم چنین رتبه نازلی در جدول سری آ داشته باشد.

8 ـ‌ روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ): مهاجم لهستانی بایرن مونیخ چندان توقعات را در این باشگاه پرطرفدار آلمانی برآورده نکرده است. از دست دادن 13 موقعیت مسلم گلزنی آماری منفی برای این مهاجم محسوب می‌شود. لواندوفسکی که 11 گل در این فصل زده اگر این موقعیت‌ها را گل می‌کرد اکنون با 24 گل صدرنشین جدول گلزنان بوندس‌لیگا بود.

7ـ زلاتان ابراهیموویچ (پاری سن ژرمن): برای بسیاری قابل انتظار نیست که مهاجم گلزن و محبوب پاری سن ژرمن فرانسه در جمع گل نزن‌های این فصل قرار داشته باشد؛ اما این اتفاق اکنون افتاده است. ارزیابی بازی‌هایی که زلاتان در آن به میدان رفته نشان می‌دهد او در ترکیب تیم خود 13 موقعیت گلزنی را از دست داده که از او بعید است. زلاتان هم‌اکنون در لوشامپیونه فرانسه 11 گله است.

6 ـ چارلی آئوستین (کوئینز پارک رنجرز): مهاجم بیست و پنج ساله تیم لیگ برتری کوئینز پارک رنجرز در این فصل به‌عنوان یک مهاجم، موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست داد. عجیب است که او با 13 موقعیت هدر داده همچنان جزو برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس است؛ چرا که هر چند فرصت گلزنی زیاد به هدر داده اما در مقابل 14 گل هم به ثمر رسانده است. آئوستین اگر کمی هوشیارتر بود، هم اکنون بالاتر از دیه‌گو کاستا، مهاجم چلسی در صدر گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار داشت.

5 ـ‌ گرث بیل (رئال مادرید): گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال و هافبک ولزی رئال مادرید در رده پنجم فهرستی قرار دارد که در آن بازیکنان فرصت‌های مسلم گلزنی را از دست داده‌اند. او که دو مرتبه بابت از دست دادن فرصت گلزنی بشدت از سوی هواداران رئال مادرید هو شده است 14 موقعیت را در این فصل به هدر داد. گرث بیل که در این فصل تا حدودی پرنوسان نشان داده، ده بار موفق به گلزنی شده است.

4ـ آندره پیر گیگناک (مارسی): مهاجم مارسی فرانسه هم‌اکنون با تیمش در رتبه سوم جدول است. 14 مرتبه از دست دادن موقعیت گلزنی از سوی این بازیکن عمده‌ترین دلیلی است که مارسی هنوز به صدر جدول نرسیده است. واقعیت این است که مارسی شایستگی زیادی برای صدرنشینی دارد اما گیگناک قدر موقعیت‌هایی را که نصیب او می‌شود نمی‌داند. گیگناک البته در مقابل 14 فرصتی که از دست داده 15 گل هم به ثمررسانده است.

3 ـ‌ نیمار (بارسلونا): ستاره بیست و سه ساله و برزیلی بارسلونا اگر کمی موقعیت‌شناس‌تر بود ‌اکنون به جای رئال مادرید بارسلونا صدرنشین لالیگا بود. نیمار 16 فرصت بسیار خوب را به هدر داده که برای بازیکنی همانند او بسیار بد و غیرقابل قبول است. نیمار 17 گل به ثمر رسانده اما دلیل نمی‌شود که هواداران تعلل‌های او در فرصت‌های خوب را از یاد ببرند.

2ـ لیونل مسی (بارسلونا): آخرین مرتبه‌ای که مسی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد به پنالتی ای برمی گردد که او در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی به هدر داد. روی هم رفته ستاره آرژانتینی بارسلونا 16 فرصت گلزنی را خراب کرده است. البته با توجه به این‌که او تا اینجای فصل 26 گل به ثمر رسانده اشتباهات او گاهی اوقات (و نه همیشه) کمتر به نظر می‌آید.

1ـ ادینسون کاوانی (پاری سن ژرمن): صدرنشین فرصت سوزی‌های این فصل لیگ‌های اروپایی تا این هفته یک اروگوئه‌ای به نام ادینسون کاوانی است. این مهاجم بیست و هشت ساله پاری سن ژرمن یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ لوشامپیونه است که البته در فهرست گران‌ترین‌های تاریخ هم جای دارد. اما این مهاجم گران قیمت آمار فاجعه باری در گل نزنی در این فصل دارد. کاوانی 20 فرصت گلزنی را با کم دقتی از بین برده. او که تا اینجای فصل تنها هشت گل زده اصلا راضی‌کننده ظاهر نشده است.

سایت گل ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها