دادگاه عالی پاریس اعلام کرد صلاحیت لازم برای رسیدگی به پرونده اختلاف یک کاربر فرانسوی با شبکه اجتماعی فیسبوک را دارد.
کد خبر: ۷۷۷۲۴۹
برای محاکمه فیسبوک صلاحیت داریم

به گزارش جام جم کلیک: دادگاه عالی پاریس اعلام کرد صلاحیت لازم را برای رسیدگی به پرونده اختلاف یک کاربر فرانسوی با شبکه اجتماعی فیسبوک را دارد.

این در حالی است که شبکه اجتماعی فیسبوک مدعی است تنها دادگستری آمریکا صلاحیت رسیدگی به اختلافات را در مورد این شبکه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی پاریس در قرار خود بند مربوط به صلاحیت رسیدگی که اجبارا کاربران فیسبوک آن را امضا می کنند و این بند صلاحیت رسیدگی اختلافات با فیسبوک را تنها به دادگاهی در کالیفرنیا که مقر شرکت در آنجا قرار دارد، می دهد، موجب «سوء استفاده» دانسته است.

کاربر فرانسوی به دلیل سانسور شدن تصویری در صفحه فیسبوک خود از سوی شرکت به دادگاه مراجعه کرده بود. در جلسه استماع 22 ژانویه وکیل شبکه اجتماعی فیسبوک نسبت به صلاحیت دادگاه فرانسوی در خصوص بررسی این پرونده اعتراض و اعلام کرده بود کابران با ثبت نام در این شبکه اجتماعی و قبول شرایط پذیرفته اند تنها دادگاهی در آمریکا صلاحیت رسیدگی به اختلاف در این خصوص دارد.

وکیل شاکی نیز با موجب سوء استفاده دانستن این بند از ثبت نام فیسبوک ،‌گفت:«اگر من درست متوجه شده باشم و اگر بر اساس منطق شما فکر کنیم، هیچ کدام از 22 میلیون کابر فیسبوک در فرانسه نمی توانند در صورت بروز اختلاف به دادگاه فرانسه مراجعه کنند.»

وکیل کاربر فرانسوی پس از اعلام صلاحیت دادگاه گفت:«این یک پیروزی بزرگ به شمار می رود.» این تصمیم قضایی همچنین برای دیگر شبکه های اجتماعی که از استقرار در خارج فرانسه و عموما در آمریکا برای فرار از قوانین فرانسه استفاه می کنند، مهم است.»

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها