مجرم اینترنتی برای دریافت طلب 150 میلیونی خود، سایت شرکت مرد بدهکار را هک کرد.
کد خبر: ۷۷۷۰۹۹
نقشه اینترنتی برای وصول طلب 150 میلیونی

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌رضوی و معرفی خود به‌عنوان مدیر یک شرکت بازرگانی شکایتی را مطرح کرد و گفت: سایت شرکتم که در زمینه فروش اینترنتی محصولاتمان بود به‌طور ماهرانه‌ای هک شده و به جای آن تصاویر و مطالب غیراخلاقی در آن ثبت شده که این موضوع باعث شده اعتبار خود، همکارانم و شرکتمان به خطر بیفتد و مردم دیگر با شرکتمان معامله نکنند.

همزمان با شروع تحقیقات ، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، هکر با یک رایانه خانگی به این کار دست زده است. با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که دو روز پیش ماموران مخفیگاه هکر فراری را شناسایی و او را در خانه‌اش دستگیر کردند.

رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام جم گفت: متهم با انتقال به پلیس فتا بازجویی شد و اعتراف کرد، مدت دو سال با شاکی در زمینه وارد کردن برخی محصولات صنعتی از خارج کشور فعالیت داشته اما مدتی پیش کالایی را از یکی از کشورها برایش خریداری کرده و به او تحویل داده بود. شاکی هم بقیه پول این کالا را که 150 میلیون تومان بوده، نپرداخته و همین موضوع باعث شده وی به انتقامگیری دست بزند و با هک کردن سایت شرکت، او و کارکنانش را دچار مشکل کند.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: با اعتراف متهم، او روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها