مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا:

فیشرها به دنبال مسافران نوروزی

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه فیشر ها همواره در صدد به دام انداختن کاربران اینترنتی برای سرقت اطلاعات بانکی آنها هستند، گفت: فیشر ها با شناسایی پیکرهای خرید، برنامه های مجرمانه خود را جلو می برند.
کد خبر: ۷۷۶۷۲۸
فیشرها به دنبال مسافران نوروزی

به گزارش جام جم کلیک: سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با اعلام اینکه پیش خرید بلیط های مسافرتی نوروزی یکی از راه کارهای فیشر برای به دام انداختن کاربران است، گفت: خریداران و رزرو کنندگان بلیط های مسافرتی شرکت های مختلف حمل و نقلی از ریلی، هوایی و جاده ای مراقب باشند تا در دام فیشر ها نیفتند.
وی با اعلام اینکه در این ایام سایت های جعلی فروش و رزرو بلیط زیاد می شود، افزود: کاربران برای خرید یا رزرو بلیط به سایت های معتبر مراجعه کنند. مراجعه به این سایت ها بدین مفهوم است که آدرس اینترنتی شرکت های فروش را خود در آدرس بار یا url وارد نمایند.
این مقام مسئول ادامه داد: از جستجوی شرکت ها و تعاونی های مختلف در موتورهای جستجو خودداری نمایید چرا که فیشر ها با بارگزاری سایت های تقلبی و جعلی موسوم به فیشینگ، کاربران را به دام می اندازند.
وی همچنین در ادامه یادآور شد: حتماً دقت نمایید در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد.
این کارشناس همچنین از احتمال ارسال بدافزارهایی در قالب فایل های پیوست و ناشناس به نام کیلاگر جهت سرقت رمز های عبور خبر داد و گفت: یکی از بهترین راه های مقابله با کی لاگر ها استفاده از صفحه کلید مجازی و می باشد.
سرهنگ آذردرخش در انتها گفت: در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارید.

منبع: پلیس فتا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها